Maling af campingvogn udvendigt

Hej! Jeg har en gammel campingvogn fra 70'erne, som efterhånden er ret træt at se på. Derfor vil jeg gerne male den. Hvordan gøres dette? Skal der slibes først, er det en bestemt type maling, og skal den have lak eller nogen form for efterbehandling?

Jeg har vedhæftet et billede af den type vogn, det drejer sig om. Det er altså ikke præcis den, men modellen er magen til.

TAK!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har et MEGET utraditionelt forslag, som jeg selv har brugt.
Jeg er via en bilklub medejer af en ældre Solifer, som mildest talt var meget grim. Den opbevares inde i en granplantage, hvorfor den hvide farve ikke pyntede i landskabet.
Jeg tog simpelthen og malede den med Gori træbeskyttelse i Grøn Umbra, men man kan selvfølgelig vælge enhver farve.
Grunden til at jeg turde gøre det er, at jeg tænkte på, hvor umulig træbeskyttelsesmaling er at fjerne, hvis man spilder på et eller andet, ligegyldigt hvad.
Det bliver selvfølgelig ikke blankt, men det har vist sig at være endog meget holdbart, og så er det ret billigt. Jeg gjorde intet forarbejde. Bare på med suppen og det er overhovedet ikke skallet af eller noget.

Med venlig hilsen
ktm

Hej Othadell

ktm´s forslag er fint.

Dte har også den fordel, at campingvognen "falder ind" i landskabet. Den er ikke rigtigt camouflagemalet ( og det ser også tosset ud bagved i haven) men det er en meget diskret måde at male en campingvogn på. Det gør det meget mere diskret, når malingen også er mat.

Hvis du vil have at den ser fin og glat og blank ud, så skal den
--- vaskes
--- måske slibes med fint sandpapir
--- lakeres med klar udendørs lak - evt tokomponent PU-lak. Så bliver det glat og vejrbestandigt. Men så ser man også tydeligere, hvis det ikke er rullet pænt og jævnt på.

Så hvis det er en vogn, som ikke skal ud og vises frem, så er ktm´s forslag det nemmeste og rigtigt fint.

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Mange tak for svar begge to! Det giver fin mening
hejsa ............. ja nu har du jo nok malet din campingvogn .............men alligevel: jeg har en gammel Detlefs fra 1986 stående på en grund ude i skoven ......... og ja den hvide farve pynter jo ikke her.... så den har fået en omgang med grundrens og en rensesvamp og efterfølgende fået en fortynderbasseret maling , påført med rulle , der både var grunder og toplak i en arbejdsgang ....... nemt men alligevel flot ..... en ret mørkegrøn farve der falder i med skoven .... jeg ved at fx Tikurilla fører en sådan type maling ........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på træbeskyttelse med dækkeevne-garanti med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også