Fodpaneler i murstensmur

Vi har renoveret vægge og gulve, og i den forbindelse fjernede vi de eksisterende fodpaneler (almuelister).
Nu vil vi gerne sætte nogle nye op.

Huset er fra 30'erne, og de gamle var sømmet fast i murstensmurene.

Hvordan skal vi sætte de nye paneler op? Det er sat glasvæv ned under fodpanelernes niveau, så hvis vi klæber dem fast, kommer det til at skulle holde i tapetklisteret. Det virker lidt voldsomt med skruer og dyveler.

Hvordan vil I anbefale?

mvh

Pivat


mvh.

pivat

Vi har renoveret vægge og gulve, og i den... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg plejer at bruge sømplugs i 5-6 mm, de ligner karmskruer, men skruerne bankes bare i, og kan skrues ud, jeg har malet hovederne, så er de nemme at afmontere.

Men sidst brugte jeg montagelim, oven på miljøvæv, det fungere super..

 

sømplugs

 


Vi prøver igen, i morgen --

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 03-08-2016 08:34
Jeg har fastgjort mine med skruer og rawlplugs. Skjult dem med kit og pletmalet over.Det sidste har jeg nok fortrudt, da jeg nu skal have en af forlisterne af og på igen samme sted, og jeg kan ikke finde skruerne.



Måske kan du finde dem med en magnet?

/monza
Monza: god ide, eller hvis jeg videreudvikler lidt på den ide, så har jeg nogle små induktive følere til maskiner, der reagerer på metal

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
4,2mm montaflex skruer. Bor for med 3-3,5mm bor. Gevindet fungerer som på en karmskrue, men da den har glat hals trækker den emnet til, istedet for at holde afstanden, som karmskruen gør. Samtidigt har den et lille hoved og letter derved kitarbejdet. Monteres uden plugs.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også