Slidt bølge etanit tag?

Goddav der ude. Jeg var igår en tur oppe på mit tag for at rense tagrender. I den forbindelser ser jeg nogen af mine bølge etanit plader, der ser ud somom de nærmest er krakeleret i kanterne. Det er langt fra hele mit tag der ser sådan ud, men der er mange plader som ser ud som på de billeder jeg har vedhæftet. Jeg var så i dag oppe på loftet for at se om jeg kunne finde ud af hvornår taget er fra, og under nogen af pladerne fandt jeg teksten 010700. Jeg går derfor ud fra at taget er fra 7 måned 2000.

Er der nogen der kan give et bud på hvad jeg kan gøre ved det?

Kan man få en professional til at male taget, eller skal det skiftes??

 

Mht philler

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan det virkelig passe at et 16år gammelt tag allerede er slidt?
ja, sagtens, desværre.
Men hvis det bare er det, så er det vel ikke så galt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er bare 2 tilfældige plader jeg lige fandt, der er flere af dem.

Ville det være " nok " bare at få taget malet? eller skal det skiftes, for at være på den sikre side?
Det ser ud som om taget allerede er malet, skrue og spændskive på det sidste billede ser malet ud..

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det passer meget godt at det allerede er slidt ned nu. Tror ikke der er fornuft I at male på det

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg synes bare det er utrolig hurtigt når man tænker på at taget kun er 16 år gammelt.
Omkostningsmæssigt, er der jo og så forskel på at få det malet eller skiftet.. øvøv
Hvis du lige har købt huset, er der måske en ejerskifteforsikring..
For som før nævnt, tror jeg taget allerede har fået en gang maling, for at skjule dårligdomme.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg købte huset for snart 3 år siden. Jeg valgte dog dengang ikke at tegne ejerskifte forsikring, desværre.
Selve pladerne synes jeg ikke er gevaldige dyre. Tværtimod har jeg hørt om vanvittige priser for at få malet tage af professionelle.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det kan næppe betale sig at male - det viser dit eksempel meget godt. Pladerne koster ca. kr. 100 m2 + lidt monterings bånd og nye skruer. Det er ikke specielt svært at skifte pladerne. Maling udført af prof. koster 1,5 til 2 gange mere og er ikke andet end kosmetik.

Mere om at male eternittage: http://www.b.dk/bolig/tagmaling-skader-mere-end-det-gavner


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også