Gasfyret vil IKKE........

Så er den gal med mit gasfyr.

Her i sommeren producerer det kun varmt vand, men til morgen var det gået i stå... lamperne fortalte der manglede vand pa anlæget, trykket var ellers lige godt 1 bar... Men en efterfyldning har ikk ehjulpet.. og ej heller en aftapning...

Jeg har prøvet at tage strømmen i en periode for at nulstille fyret... og når det så slåes til, så lyser den grøn for at alt er OK.. den forsøger at starte, ikke med flamme, men program delen kan man høre arbejder lidt... efter et par gange skifter styringen over og der lyser igen for manglende vandtryk...

Reelt er der masser af vand på fyret!

Jeg gætter på det er en eller anden fejl på pressostaten, men hvor den sidder osv er jeg ikek sikker på...

Fyret er et Beretta fra ca 2000. Nogen der har gode råd til hvad man kan prøve, ud over at rige til en gasmand.....

På forhånd tak, Njord :-)


MVH Njord
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I Beretta sidder der en vandflowmåler. Der vil komme fejl fra den hvis den interne cirkulationspumpe ikke kører. Så det kan være cirkulationspumpe, men flowmålerne har også en levetid, så det ender nok alligevel med tekniker besøg.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så er fyret blevet kureret....
Og det var den omtalte flow måler...
Den blev ikke skiftet, men blot motioneret..
Og nu ved jeg hvor den sidder og kan selv klare det en anden gang....

Håber trods alt regningen for teknikker besøget bliver relativ lille.....

Men altid en rigtig god hjælp at kunne vende eventuelle problemer her på LDS og på den måde gå mere konstruktivt ind i problemløsningen siden hen....
Nogen ting kan man løse selv, andre må man lære hvordan først....

Tak for hjælpen.

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis