Kan hækken komme sig

Jeg har fornylig tage et hegn med foran hækken som er træsorten søjleren. Hækken er nogenlunde over mod naboen mod syd, og ikke eksisterende mod nord mod mig. Ha den en chance for at komme sig? Og hvad med op mod skuret? Nogle tips til gødning etc?

Se billedet

chris
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Rionethus på 01-08-2016 20:14
Jeg har fornylig tage et hegn med foran hækken som er træsorten søjleren. Hækken er nogenlunde over mod naboen mod syd, og ikke eksisterende mod nord mod mig. Ha den en chance for at komme sig? Og hvad med op mod skuret? Nogle tips til gødning etc?

Se billedet

Syntes nu din hæk ser sund og rask ud, taget i betragtning hvordan den er mishandlet gennem årene.  

Hvilken hækplante der er brugt, kan jeg ikke se ud fra billedet og desværre kender Google heller ikke "træsorten søjleren". Ligegyldigt, hvis du vil have hækken tæt forneden skal den skæres helt ned (10-20 cm over jorden), så den kan begynde på en frisk. Normalt vokser alle egnede hækplanter hurtigt op igen efter en sådanne behandling, men du vil på sigt opleve, et problem med "stubbene" rådner og gå ud. Måske en ny liguster/bøge-hæk vil være og fortrække ???  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis