Fyr i benzinbil

Jeg overvejer at få et fyr i min 1.25 hyundai I20. Det er både for comforten og for motorens skyld. Jeg ved at det er rigtig godt for en diselmoter at være varm fra start, men hvor meget har et at sige på en benziner ift slidtage og brandstoføkonomi?

chris
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke det betyder noget væsentligt for motorens levetid, og en forbedret evt. benzinøkonomien, ædes jo nok op af det fyret bruger.
Det er jo ikke billigt at få eftermonteret et vandbåren benzinfyr, og vær opmærksom på det trækker en del strøm sådan et fyr, man regner med at har fyret kørt i eks. ½ time, så skal man køre i ½ time, for at kompensere for det strøm fyret bruger.
Så skal du gøre det, skal det være for komfortens skyld..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret. Det tænkte jeg egentlig nok. Jeg er nok lidt for nærig til at betale så meget for kun komfort :-)

chris
Skrevet af Rionethus på 01-08-2016 12:55

Jeg overvejer at få et fyr i min 1.25 hyundai I20. Det er både for comforten og for motorens skyld. Jeg ved at det er rigtig godt for en diselmoter at være varm fra start, men hvor meget har et at sige på en benziner ift slidtage og brandstoføkonomi?

I de "gode gamle dage" betød en opvarmet motor rigtig meget for holdbarheden. Men i dag med de moderne olier, rene brændstof og nye motorteknologier, har et fyr nærmest ingen praktisk levetidsforlængende effekt. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis