Erfaringer med Gulv Jacks

I forbindelse med renovering af min stue og køkken ønsker jeg at rette husets gulve op og slibe dem. Gulvet er et flot gammelt fyrtræsgulv fra da huset blev bygget men det gynger desværre og buler nedad nogen steder pga manglende opklodsning af strøerne. Størene ligger på beton gulv. At pille gulvene op for at rette det er helst noget jeg gerne vil undgå på nuværende tidspunkt grundet omfanget af alle de andre projekter. jeg har derfor trawlet nettet igennem efter alternative løsninger og faldet over det der hedder gulvjacks der forhandles af NKT.
Jeg vil derfor høre om der er nogen af jer herinde som har erfaringer med gulvjacks, kan de overhovedet bruges og i så fald er der noget man skal være opmærksom på. Jeg ville være ked af at investere i den hampere pris sådan en skrue koster hvis ikke de virker.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er ok, men hvis problemet er så omfattende, at der skal bruges mange, er de også temmelig dyre. Dog kan de ikke rette en strø, som buer opad.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Kunne det tænkes der var alternativer som hovedløse karmskruer med spidsen skåret af som også kunne fungere? En kasse med 100 stk koster det samme som en enkelt gulvjack
Så skal du ihvertfald tilpasse dem noget, og bore huller meget præcis i dybden. Karmskruer skærer jo gevind både i det træ de går igennem OG i hullet i betonen. Så de er rigtig gode til at holde noget på plads i præcis den dybde som det har når du skruer dem i. Hvis du både sliber spidsen af og sliber gevind væk på den nederste del kan man ikke afvise at det kan virke. Men det er et stort stykke arbejde for noget som måske / måske ikke virker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af chrisbo på 01-08-2016 11:26
Kunne det tænkes der var alternativer som hovedløse karmskruer med spidsen skåret af som også kunne fungere? En kasse med 100 stk koster det samme som en enkelt gulvjack

Det vil jeg helt klart undlade at gøre da diameteren er den halve og fordi det ikke bliver muligt at få plastikhætten mellem skrue og gulv. Karmskruen vil arbejde sig ned gennem betonnen og det vil komme en lyd hver gang den rammer betonnen.

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Annonce

Skrevet af ViFixerDet på 01-08-2016 13:15

Hvis du vil spare - jeg ved ikke hvor meget - kunne en lang koblingsbøsning (som den nederst på denne side http://www.metaform.dk/chr_pdf/s11.pdf bare længere - evt to-tre i forlængelse af hinanden), kombineret med en hovedløs stålumbracoskrue M12 bruges. Der kunne limes et 2-3 mm PVC underlag på skruen.


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Tak for det. Jeg sparer kun der hvor jeg kan spare uden at gå på kompromis med resultatet. Men jeg kigger lige på sådan en umbracoskrue
Gulvjacks kan bruges hvis et strøgulv knirker en smule. De kan ikke bruges til opretning eller lign problemer. Op med skidtet og lav det rigtigt første gang 👍🏻😜
Jeg holder med boso der. Ja. Det er en stor omgang. Og ja! Man får rigtig meget ud af at gøre det. Du kan få syn for hvad der evt. måtte ligge af rør og kabler, få isoleret ordentligt, selvfølgelig få styr på opklodsningen, evt. lave nye nødvendige føringsveje. Få en ordentlig dampspærre under. Der er mange plusser at opnå ved en omlægning. Krydser fingre for du kan få gulvet op uden at smadre det. ☺👍 ...en bajonetsav vil nok være god at have i nærheden for at skåne feren tænker jeg - sav søm mellem brædt og strø, eller i strø, om nødvendigt.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis