Skifte blokhus brædder

Hejsa, jeg har et kolonihave hus, hvor beklædningen er blokhus brædder, som det ses på billedet. Jeg skal have skiftet et blokhus bræt over det ene vindue, altså midt på facaden ca.  og mit spørgsmål er, kan man bare gøre det uden problemer ? Det ligner nemlig at de bliver sat sammen med feer og not, så jeg er lidt nervøs for om man kan klikke det nye bræt på plads ?

 


Kenneth
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Jeg tror godt du kan skifte den, Men det kræver sikkert at du saver / ødelægger den du skal have skiftet ud.
Du kan hugge i den ødelagte, omkring søm så du kan får fat i den med en tang eller koben og trække sømmet ud. Hvis sømmet også kan skjules på den ovenover sker der jo ikke noget ved at tage søm ud af den også, så den kan komme med et lille stykke ud. Ellers risikerer du at flække Feren på den.
Skulle det ske er det ikke en katastrofe, så limer du den med et egnet udendørs trælim.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ved at forstørre billedet op, ser det ud til at beklædningen er lavet af brædder, som bruges til klinkbygget beklædning, og så skulle det være muligt at tage et bræt ud og sætte et nyt i uden større besvær.

fase

Ja nu skriver trådstarteren jo selv blokhusbrædder i overskriften

Blokhusbrædt

Så alt efter hvormeget det klemmer, er det jo til at udskifte..
Men om du så kan finde et der er 100% magen til i profil/mål, er jo en anden snak..

 


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for jeres svar - hvis jeg nu ikke kan finde et tilsvarende profil, hvad kunne jeg så gøre som alternativ ?
Har I nogen ideer til det

Kenneth
Nu ved jeg ikke hvordan dit hus er opbygget, men kunne det tænkes at det øverste bræt er skjult af udhænget, så kunne du bruge det?

Vi prøver igen, i morgen --

Du kan jo høvle dig frem til profilen..
Men kræver da noget håndelag, eller en høvl med det rette profil....

 

Tricket med at snuppe det øverste brædt og så leve med profilen er en smule anderledes her.. Ja det er nemt og ret OK...

Så det vil nok være mit valg.......


MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis