Problemer med computerlyd

Hej lav-det-selv.dk

Jeg søger en der både har elektriker, computer og lyd erfaring.

Nu har jeg haft 3 stationære computer gennem tiden, og alle har været forbundet med et 230v jordstik til væggen (et stik med 3 pinde). Men alle 3 computere har haft støj og brummen i lyden når jeg har optaget lyd fra min mikrofon. Jeg har også prøvet med forskellige mikrofoner. Efter undersøgelse på internettet er jeg nu meget sikker på at det har noget med strømmen i huset/computeren at gøre. Ved et tilfælde har jeg også fundet ud af at ved alle 3 computer løber der strøm rundt i selve kabinettet af computeren, hvilket ikke er mening. Det er også ligegyldigt hvilke stikkontakter jeg bruger i huset.

Jeg har selv ikke nogen erfaring med strøm, men jeg mistænker muligvis jordforbindelsen i huset for at være skyld i dette. Det er muligvis også derfor der løber strøm rundt i kabinettet af computeren.

Nogle der har forslag til hvordan dette kan løses?

Vh. Jonas

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad mener du med, at der løber strøm rundt i kabinettet? Der sidder nogle støjdæmpnings kondensatorer, som er forbundet til stel og dermed til jord i lysnettet. Du siger, at du har brum på din mikrofon. Hvilken slags mikrofon bruger du, dynamisk eller electret mikrofon?

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis