To-takt eller alm. Benzin Dolp 1 2820 31-07-2016 13:57 Jeg har nogle dunke fra tidligere ejer. Er der en smart måde at finde ud af om det er blandet to-takt benzin eller alm. benzin? 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Nitter 5936 7700 31-07-2016 14:26 Skrevet af Dolp på 31-07-2016 13:57 Jeg har nogle dunke fra tidligere ejer. Er der en smart måde at finde ud af om det er blandet to-takt benzin eller alm. benzin? De fleste totaktsolier er tilsat et rødt eller grøn/blå farvestof, som du burde kunne se i den opblandede benzin. Dog må du ikke regne 100% med det holder stik !!! Lad for guds skyld være med og fylde noget du ikke ved 100% hvad er på både bil eller totaktsmotor, idet det lynhurtigt kan komme til at kooooste mere end benzinen er værd i reperationer. Hvis du absolut vil bruge benzinen og er i tvivl, kan det bruges på en plæneklipper i en opblanding 1:5 uden du gør skade på noget. Du skal dog forvente udstødningen dufter en smule anderledes hvis det er totaktsbenzin. Hvis benzinen lugter "underligt" eller er ret gammel, ville jeg personligt kassere det. Din kommune har et sted du kan komme af med so slige sager hvis ................. Mvh. Leif. Onliner: "Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ev elmand 30492 7480 31-07-2016 20:46 Velkommen på LDS Undskyld jeg hacker din tråd med en ret ny historie fra det virkelige liv. Vores ældste barnebarn har lige fået kørekort, mangler en del livserfaring, og mangler konstant penge. (det er vist normalt for 18 årige) Han låner familiens nr. 2 bil og har knap nok penge til bensinen. Så han er på jagt i sin fars garage efter dunke der kunne tænkes at indeholde bensin, kommer så til en der kunne ligne, Tager låget af, stikker næsen ned og tager en ordentlig indsugning for at lugte om det er bensin. Det var saltsyre beregnet til afsyring af murværk, Han sprang rundt og troede i de første 5 minutter at han skulle dø, i de næste 5 minutter tænkte han på om han skulle ringe efter læge, men så blev det bedre med den svien i næsen, og han blev en erfaring rigere. Gad vide hvad sådan en Renault Megane 1999 ville have sagt hvis den havde fået en skvis af det. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nitter 5936 7700 01-08-2016 19:02 Skrevet af ev elmand på 31-07-2016 20:46 Velkommen på LDS Undskyld jeg hacker din tråd med en ret ny historie fra det virkelige liv. Vores ældste barnebarn har lige fået kørekort, mangler en del livserfaring, og mangler konstant penge. (det er vist normalt for 18 årige) Han låner familiens nr. 2 bil og har knap nok penge til bensinen. Så han er på jagt i sin fars garage efter dunke der kunne tænkes at indeholde bensin, kommer så til en der kunne ligne, Tager låget af, stikker næsen ned og tager en ordentlig indsugning for at lugte om det er bensin. Det var saltsyre beregnet til afsyring af murværk, Han sprang rundt og troede i de første 5 minutter at han skulle dø, i de næste 5 minutter tænkte han på om han skulle ringe efter læge, men så blev det bedre med den svien i næsen, og han blev en erfaring rigere. Gad vide hvad sådan en Renault Megane 1999 ville have sagt hvis den havde fået en skvis af det. Ja det var formodentelig enden for en snotnæse den dag, i dobbelt betydning. Knægten kunne jo også give sig til og afprøve nogle af de færdigheder, han forhåbentelig havde tillært sig mellem frikvarterene. Mvh. Leif. Onliner: "Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
ev elmand 30492 7480 01-08-2016 19:19 Ja det var så der kæden sprang lidt af, altså imellem frikvartererne. Kan gad ikke gå i skole, eller skal vi sige, de smed ham ud. Nå men vi trøster os med at der tidligere i verdenshistorien er nogen der er blevet klogere med alderen. Og det er da ved at hjælpe men tilsyneladende noget vej endnu. Nå ja vi har vel alle prøvet at stikke næsen i noget overraskende, f.eks. salmiakspiritus. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ellida 1241 5771 08-08-2016 17:32 Jeg ville altid hælde benzinen om allerførst - gennem et stykke stof, for at fjerne evt. udfældede ting og sager (en slags harpiks) som kan være i gammel benzin. Og så brug det i en plæneklipper 1/5 sammen med nogt nyt, som Nitter skrev. MVH A. To ulykker kommer sjældent alene.