Overtøjs bøjle i træ

Hej LDS

Vi er lige blevet husejere og jeg er ny her på forummet. Jeg har fået den ædle opgave at lave en bøjlestang magen til denne her: https://www.luxoliving.dk/lind-dna-swing-boejlestang-natur/, da vi ikke gider give 1500 ,-  

Vi har købt et stykke rundt træ og fået det skåret ud, så vi har et stykke vi kan forsøge os frem på og et til hovedværket (se vedhæftede for type af træ). 

Mit spørgsmål går på hvordan jeg får det i en flot finish. Jeg kunne godt tænke mig at det bliver noget mørkere og så selvfølgelig glat. Hvordan ville I gribe det an?

M.v.h. Peter

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til
Jeg ville forreslå dig at gå i byggemarkedet og se efter voks med farve i. De fås i forskellige "træsorter" mere eller mindre mørke.
Så ville jeg slibe rundstokken fin glat med sandpapir korn 200, og påføre et eller flere lag voks, alt efter tempereament (test først på noget du ikke skal bruge, da det ser anderledes ud når det lige er kommet på, kontra når det har suget ind i træet, og det er blevet poleret).
Derefter ville jeg give det et par lag med farveløs voks, og endelig polere med blød klud til det står som katteskidt i måneskin
Vær opmærksom på at metalbøjler med tiden vil slide voksen/farven hvis du ikke vedligeholder den feks en gang om året med den farveløse voks.
Jeg har tidligere brugt dette mærke og synes det er nemt at arbejde med.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Takker mange gange! Det er præcis det jeg har brug for ☺

Og er i øvrigt vild med den levende beskrivelse 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis