Varmtvandsbeholder drypper

Jeg har en nyere (5 år ca.) varmtvandsbeholder i mit sommerhus, som stort set altid har dryppet - det er værst når man har taget et bad med varmt vand.

Jeg har vedhæftet billede fra hvor det drypper, som man kan se er der en spand under.

Skal den dryppe?

Spanden bliver ca. fyldt en gang i kvartalet, men det er stadig træls at det sker.
Jeg har en nyere (5 år ca.) varmtvandsbeholder i... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Sikkerhedsventilen skal dryppe, men kun i forbindelse med opvarmning af vand i beholderen.

Hvis den drypper konstant, kan det skyldes at kalk eller rust har sat sig i pakningen på et tidspunkt, og så bør den blive skiftet.

Undgå at åbne sikkerhedsventilen manuelt, da der derved kan sætte sig møg i pakningen og den så kan blive utæt. (Også selvom producenten anbefaler, at sikkerhedsventilen testes en gang årligt)..

Husk i øvrigt, at en eventuel udskiftning er autorisationskrævende arbejde, da det er en del af den faste vandinstallation

Se evt. denne guide om varmtvandsbeholdere, hvis du skulle have brug for yderligere info.


http://www.vvsviden.dk

Den skal kun dryppe når vandet bliver opvarmet, når vandet er opvarmet til den ønskede temperatur skal drypperiet ophøre. BUM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis