Varmtvandsbeholder drypper

Jeg har en nyere (5 år ca.) varmtvandsbeholder i mit sommerhus, som stort set altid har dryppet - det er værst når man har taget et bad med varmt vand.

Jeg har vedhæftet billede fra hvor det drypper, som man kan se er der en spand under.

Skal den dryppe?

Spanden bliver ca. fyldt en gang i kvartalet, men det er stadig træls at det sker.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er sikkerhedsventilen og den skal dryppe for når der kommer koldt vand i beholderen og vandet opvarmes, så udvider vandet sig. Hvis ventilen ikke åbnede ville trykket i vandbeholderen blive for stort.

Det er helt hen i skoven Helja. Undskyld jeg siger det så klart.
Og naturligvis sker der ikke andet end at du har kostet penge på en ny, som så med garanti vil dryppe igen første gang du tager bad.
Det er en naturlov som Efry ridser op, så det skal dryppe. Men ofte er det ført til et afløb med en slange.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, det skal dryppe fra en varmtvandsbeholder når den varmer en stor mængde kold vand op.

Sakset fra en Mertotherm brugervejledning:
"Da vandet udvider sig under op varmning (ca. 2%), skal sikkerhedsventilen dryppe, når opvarmningen sker."

Find evt. hele brugervejledningen her: http://www.metrotherm.dk/Private/Beholdere/Private/Beholdere/Combibeholdere.aspx?ProductID=PROD7

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

LL1 ? ? Hvor skal udvidelsen ved opvarmning så forsvinde hen ? ? ? Ja jeg kender godt det gamle trick med at save en ridse i sædeventilen så trykket går tilbage på vandværkets ledningsnet, men det er jo ikke lovlig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der burde have været ført et rør til et afløb, så havde man været fri for spanden.

fase
Du kan få montere en tryk-akkumulator i din varmtvands ledning, som så vil kunne absorbere det øgede tryk ved opvarmningen af beholderens indhold.
Sådan kan du få din sikkerheds ventil til at holde tæt hele tiden.

 

Den skal dryppe. Sikkerhedsagregatet består en en kontraventil, som forhindrer vandet fra vandvarmeren i at blive trykket tilbage i koldtvandsledningen og "forurene" det. Sikkerhedsventilen beskytter dels vandvarmeren, så den ikke eksploderer og dels pakningerne i varmtvandshanerne i at blive ødelagt.

Som beskrevet ovenfor skal den være monteret, så man kan se hvis den drypper hele tiden, for at undgå vandspild. Det kan godt kombineres med tilslutning til et afløb, men der skal være et åbent stykke, hvor man kan observere vandspildet.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Steensen skrev den 31-07-2016 17:13:44

Du kan få montere en tryk-akkumulator i din varmtvands ledning, som så vil kunne absorbere det øgede tryk ved opvarmningen af beholderens indhold.
Sådan kan du få din sikkerheds ventil til at holde tæt hele tiden.

 Eller rent lavpraktisk (og billigt) blot et luftfyldt lukket rør på varmtvandsiden. ;-)   

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis