Tæret blåt kobberrør

I forbindelse med at jeg har banker mit betondæk op har jeg konstateret at mine varmtvands brugsvandsrør ser noget tærrede ud. Jeg havde egentligt ikke tænkt mig at skulle renovere mit drikkevandssystem, men det ser lidt bekymrende ud.

Og jeg kan jo ikke lade være med at spekulere på om badeværelser og andre rum hvor jeg ikke har banket gulvet op har samme problem. Ønsker ikke at skulle til at splitte hele hust af for at tjekke. Hvad gør man lige ved det?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan kan et kobberrør sagtens se ud, uden at være alvorlig tæret, men du bør da skifte nu hvor gulvet alligevel er oppe.

Vi prøver igen, i morgen --
Tænkt på alderen af din installation, og hvor meget mere af din hytte du skal skille ad.
Har du udsigt til at skulle have alle gulve op, så tag da skridtet med det samme, og så skift dine drikke-vands rør også, da de kobber rør ikke just er det dyreste at skifte.

 

Tjaa.. Nok mest bekymret for at skulle have brækket gulvene op i 3 badeværelser og en gang også.. Det var ikke min plan. Vandrørene bliver vel en meget lille del af den samlede pris.

Resten er tilgængeligt fra kælderen.
Det kobberrør ser ikke ud til at fejle noget. Kobber irer på ydersiden stort set med det samme. Der er derfor de huse/slotte der har kobbertag ser så flot grønne ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Ja du har ret.. Prøvede at skrabe lidt af, og kom hurtigt ind til pæn kobber. Det så mere korroderet ud end det faktisk er. Tak for svarene.
at kobberrør irrer udvendigt er ikke noget problem - tværtimod. ir beskytter glimrende mod yderlig korrosion. Nix pille, nix pudse. Det du skal kigge efter, hvor der et tilgængeligt, er samlingerne. Rester af loddevand/fedt skal æde lodningerne op.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis