solcelle oplader til headset...diagram

Hej der ude.

Er der nogle af jer kan kan lavet et diagram???

jeg har nogle solceller fra nogle forsøgs sæt. vindmøller mm. De sæt man kan købe og lege med.

Min søn mener at hvis man sætte en celle til headsettet og ligger det i forruden i bilen ville det lade.

ja sikkert, men jeg kan ikke finde en diagram til elektronikke mellem cellen og headsettet.

er der nogle af jer der kan lave sådan et for mig, meget gerne med print tegning også....

Der er mange bygge sæt til det, kan jeg se. men det må da være meget enkelt elektronik, så vil gerne bygge det selv......

 

VH Thomas Nyberg

Hej der ude. Er der nogle af jer kan kan lavet... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg bygge S Fabrin´s simple diagram med diode og 15 Ohm....som fuglerede. heatsetdet indikerer at det laver, men jeg har ikke måle med hvor meget, håber det er med mere end den leddiode som indikerer.
Det er korrekt at det er spændingen på lader jeg har oplyst. men nu må vi se hvor længe jeg kan nøjes med at lade uden i forruden her i dag kl 16:30, da jeg satte det i Solladeren, var der nok spænding til at leddioden lyste rødt, og nu 18:00 lyser den grøn, som skulle vise at det er opladt, jeg har brugt headsette mellem kl. 10:00 til 16:30, dog har det sidde i lader i nat.....vi få se om det kan bruges, også til vinter ???? tak for hjælpen.....

ps jeg har kun en solcelle, da jeg kun havde en..

 

heeeemm. producenten oplyser ikke på sin hjemmeside, de batteri missige specifikationer ,,, men hvad få S. Fabrin til at vurderer 3,6 v????? jeg kan bygge byggesæt og ved hvad de forskellige komponenter gør, men så stopper min elektronik kompetance , så kun af interesse hvorfor og hvorfra de 3,6 v

http://www.jabra.dk/products/bluetooth/jabra_classic/jabra_classic#specifications

ps, det lader stadig....

De 3,6 V er et gæt ud fra at, hvis der kan lades med en solcelle, som giver 4 V, må batteriets spænding være lavere. Ellers bliver batteriet ikke ladet helt op. Jeg har ingen mulighed for at måle på din opstilling, men du kunne jo prøve at måle spændingen, når dioden lyser grønt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis