Gips - ovefladebehandling

Jeg har nu fået gips på i hele min udestue. Men så kommer vi jo til overflade behandlingen. Her er jeg ikke lige sikker på hvilken jeg skal vælge. Det skal bare være en enkelt løsning.

Jeg spartler samlingerne. Men kan jeg male ovenpå der som løsning?

Ellers hvad er der af muligheder?  Fuldspartling, filt, puds?


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville personlig vælge væv,jeg tror,at hvis du maler direkte på gipsen og spartlingen vil du ikke blive tilfreds med resultatet.

bh
Vores første sal har jeg valgt ikke at sætte noget på gips pladerne for at få et mere glat overflade. Her blev de blot grundet og malet 2 gange og her efter 3 år holder det stadig fint. Også selvom 2 af værelserne er børne værelser..

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
MLU: Har du bare malet pladerne uden andet? ingen fuldspartling?

 

Jeg fik en prof ud til at spartle alle samlingerne som blev taget med den helt bredde spartel så fuldspartel blev det ikke til. Alt er så slebet bagefter. Men det er virkelig ikke noget nogen ser og tro mig. Jeg har haft kritiske øjne ude og se det :o)

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Tak for svar. Har du evt et billede jeg kan se så jeg lige kan vurdere om jeg kan gøre det?

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg foretrækker glasfilt + maling. Filten er så fin i overfladen at du ikke bemærker den i modsætning til glasvæv, som kan være temmelig markant.

Jeg har lavet en oversigt over hyppige GDS fejl med gipspladevægge - og hvordan man undgår dem: http://www.vifixerdet.nu/index.php/gordetselv-blog/271-10-hyppige-fejl-nar-du-spartler-vaegge-bygget-af-gipsplader

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Det kræver jo også at væggene står knivskarpt uden nogle former for skævheder. Og det tvivler jeg lidt på desværre. Så skal bare have en løsning der er holdbart som jeg kan leve med hvor jeg ikke skal bruge 2 uger på at få alt i vater i et ældgammelt hus 😊

 

Hej igen Lee

Ja jeg har lagt et galleri op her på siden så du får lige linket til det her:

Ny_første_sal_gips_malet

Hvis det ikke virker så er her adressen:

http://www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/518

Vi har boet der oppe i 4 år og børnenes værelser ser stadig fine ud. Gipsen har på ingen måde skrammer af det.

Forresten. Jeg har lavet et galleri der ligger lige før det ovenstående, der viser de rå vægge.

Mon det hedder 517?


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af Lee på 04-08-2016 00:13
Det kræver jo også at væggene står knivskarpt uden nogle former for skævheder. Og det tvivler jeg lidt på desværre. Så skal bare have en løsning der er holdbart som jeg kan leve med hvor jeg ikke skal bruge 2 uger på at få alt i vater i et ældgammelt hus 😊

Jo kraftigere glasvæv du bruger, desto mere skjuler det. Denne påstår at skjule alt: http://www.harald-nyborg.dk/p1898/cover-it-96cm-x-10m

 

 


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også