Ingen vand i tappested til vaskemaskinen

Hej alle,
Kom hjem fra ferie idag, åbnede hanen til vaskemaskine men da jeg startede den brummede den bare
Tog slangen af i begge ender for at se om der var kalk eller andet der hindrede vandet i at løbe men der var intet galt.
Opdager at der simpelthen ikke løber vand fra hanen da jeg åbnede med en skål under...tappestedet forsyner også koldtvandshanen til håndvasken og det fungerer som sædvanligt.....??!
Vaskemaskinen både pumper vand ud ( hældte vand i tromlen) og centrifugerer.

Er der nogle søde kloge hoveder som kan hjælpe mig?

Helga
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder typisk en kontraventil i hanen ved vaskemaskine tilslutningen.

Den kan godt komme til at hænge, efter der har været lukket for vandet.

Jeg har tidligere haft held til at motionere den lidt med en skruetrækker.

Mvh. Ole
Har taget et billedet, er det denne messing tingest jeg skal motionere? Skal jeg skrue det af?

Tak
Helga

Helga
Så er du ihvertfald sikker på der kommer vand:-)

Nej du skal tage vaskemaskine slangen af og prøve om du kan mærke noget fjederpåvirket i hanen.

Er der det, så prøv om du kan trykke på den med en skruetrækker til der kommer vand ud.

Husk spand under:-)

Mvh. Ole
Prøv at tage det store blanke håndtag af. Under det sidder hanen til vaskemaskinen (så vidt jeg husker er det bare klikket på). Inden i den sidder kontraventilen. Prøv at se om hanen i det hele taget er blevet åbnet, inden du skiller en masse ad.

fase
Tak...har taget det blanke håndtag af, derunder sidder en plastikbøsning, men hvordan kan jeg se om hanen er åben?

Helga
Kan du ikke tage et billede af hanen med afmonteret håndtag, for jeg kan ærlig talt ikke huske, hvordan det ser ud. Og jeg orker ikke at skille min egen ventil ad, den sidder et ikke særlig betjeningsvenligt sted.

fase
Tak....sådan ser den ud..

Helga
Prøv at dreje på det hvide plaststykke for at se om det kan drejes rundt (mod uret for at åbne). Eller må du tage plaststykket af og se om der er en messing firkant inden under, som kan drejes med en svensknøgle til den ene eller anden side for at undersøge om ventilen er åben.

fase
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis