Fejring af indlæg nr. 5000

Jeg har lige holdt øje med indlægstæller her de sidste par dage, den var lige ved et jubilæum. Og hvad er bedre end at vise den sidste nye Whisky der er kommet hjem fra Scotland. Jeg har sammen med ca. 25 andre nogle tønder whisky derovre.

Den til højre er en Ben Riach som vi fik hjem i 2010. Der havde den ligget på tønde nr. 800 i 11 år. Jeg fik ca. 15 flasker på det tidspunkt, har foræret et par stykker væk, men har stadig 4 flasker tilbage. Det vil sige at der kun er drukket 1 flaske pr. ca 1/2 år Det er katastrofalt lidt. (Godt at man kan købe andre en gang imellem) Eller som her sidste week-end kom der pludselig en, som jeg sikkert har gjort en tjeneste, med en flaske Tallisker on Rouge. Normalt er Tallisker kendt for sin noget røgede smag, men denne havde fået en finich ( været på en anden tønde).

Men nu til de 2 andre flasker. Det er så den vi lige har fået hjem her i Juni 2016 Det er en 13 års Mortlach. Da vi selv importerer dem, skal vi også have designet etiketter og have dem sat pænt på. Til det brug måtte jeg lige rulle mig ud og lave en lille maskine der kunne sætte etiketter på. Så her først i juli satte en ven, min kone og jeg lige etiketter på 287 flasker whisky. Det er da skæg. Der kunne blive 17,5 flaske til mig.

Denne whisky har vi bedt dem om at pumpe ca. halvdelen over på 2 små tønder der har været brugt til cherry før.

Den flaske med en tønde nederst og gylden hals har kun været på den samme tønde i 13 år. Den der så har fået tilføjet en lille tønde og har sort hals, har så været på cherry fad i 1/2 år.

Nu har vi så stadig  et fad liggende på Ben Nevis destilleri fra 2005  og og en Balmenach fra 2006 på et varehouse. Men da vi helst ikke skal gå tør hen i 2024 ca. er der et udvalg der er igang med at finde en passende, gerne med lidt røget smag denne gang.

Nå -  det var så alt der skulle til for at fejre indlæg nr. 5000. Jeg håber ikke at de alle har været forgæves.

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tillykke, omend det var en lang omvej du det kom på.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
WAU!!!
Håber at det smager lige så godt som det ser ud.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af ev elmand på 28-07-2016 21:26

Den til højre er en Ben Riach som vi fik hjem i 2010. Der havde den ligget på tønde nr. 800 i 11 år. Jeg fik ca. 15 flasker på det tidspunkt, har foræret et par stykker væk, men har stadig 4 flasker tilbage. Det vil sige at der kun er drukket 1 flaske pr. ca 1/2 år Det er katastrofalt lidt. (Godt at man kan købe andre en gang imellem) Eller som her sidste week-end kom der pludselig en, som jeg sikkert har gjort en tjeneste, med en flaske Tallisker on Rouge. Normalt er Tallisker kendt for sin noget røgede smag, men denne havde fået en finich ( været på en anden tønde).

Først og fremmest tillykke med de 5000 indlæg

Pænt godt gået og tror squ næsten alle har været med konstruktive indlæg

Ellers så faldt jeg over dit indlæg her. Jeg selv har en Ben Riach 17 års stående som har en utrolig god smag. Lige i øjet så da jeg så du havde en tønde liggende ved dem blev jeg squ helt misundelig.

Tallisker er nu også udemærket og kan godt lide deres Dark storm..

Men enig om, at sådan en Whisky er fantastisk så nyd du dem i fulde drag..

 


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Det smager næsten alt sammen godt.
Til MLU Den vi havde på Ben Riach kom hjem i 2011 så der har vi ingen nu. Vi var ovre i Scotland i 2010
og besøgte bl.a. Ben Riach hvor vi fik en ordentlig rundvisning. Både i destilleriet og i deres mange kæmpe lager haller. På turen igennem hallerne blev proppen/tolden hevet af adskillige tønder som vi lige skulle smage en skvis af, inden vi kom ned til nr. 800 1999 som vi havde der. Efter prøvesmagning bestemte vi os for at tage den hjem på flasker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Efter at have fået smag på Single Malt, er det lidt en nedtur at drikke blended og andet, der også bærer betegnelsen Whisky.
Dette være en advarsel til de, som endnu ikke har stiftet bekendtskab med Single Malt!

Og så er det ikke blot 5000 indlæg, det er også 5000 GODE og oplysende indlæg!


Med venlig hilsen
ktm

 

Fantastisk - 5000 indlæg - du er en pryd for forummet !
Tak for din store indsats, som jeg ved, mange har haft glæde af.

JørgenE & AllanE

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis