Skur på terrassefliser

Hej, jeg er nybegynder i gør det selv, og skal have renoveret mit skur (rykket det gamle ned og bygge et nyt).

Jeg har læst i et gør det selv blad at man kan montere skuret direkte på fliserne på terrassen med ekspansionsbolte, og derved slippe for at grave huller m.m. Er det helt håbløst at gøre det på denne måde?

Skuret er planlagt til hardieplank, med 100mm isolering i alt 12m2 cirka (omtrent 4,4x2,9m)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også nøjes med at lime det fast. Det giver ingen mening at isolere et skur, hvor "gulvet" er iskoldt direkte på jord

 

Hej Dominix.

Jeg synes nu nok det giver mening at isolere. Men det kommer an på hvad du tænker at bruge skuret til. Den garage som jeg har som er uden isolering i gulvet, men med 75mm ivæg og 150mm i loft kan holde sig frostfri de fleste vintre. Der kommer faktisk noget varme op fra gulvet. Men forholdet mellem gulvareal og overfladen på bygningen spiller ind. Med ellers kan det holdes frostfrit med meget lidt tilskudsvarme. Jeg ved ikke med den lim, men jeg ville bolte fast med noget murpap imellem træ og flise.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvis du bolter eller limer skuret til fliserne, så vil holdbarheden være stort set det samme som hvis du ikke fastgør skuret, der vil bare være den ekstra smule vægt fra de fliser du fastgører i, og den minimale modstandsevne der vil være i at fliserne fastholder hinanden lidt. Selvfølgelig kommer skuret til at veje en del i sig selv, men jeg ville altid fastgøre det i jorden, om ikke andet, så med en enkelt nedgravet stolpe i hvert hjørne. Vinden kan altså være meget stærk.

Limen var faktisk ment som ironi. At bolte fast i Havefliser holder ikke en disse. Og jeg mener stadigvæk, at du bør rydde arealet og lægge sundolitplader i gulvet.

 

Annonce