Bør jeg genbruge elektrisk aquastop

Jeg skal udskifte min vaskemaskine.
Den gamle installation har sådan en dims, som jeg mener må være et elektrisk aquastop:

Der løber en ledning i flexrøret og denne ledning går ind i den gamle vaskemaskine.

Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan denne ledning skulle kunne tilslutttes den ny vaskemaskine.

Skal jeg bare droppe det gamle aquastop og købe en ny mekanisk, og hvis ja, hvad skal jeg købe?

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det elektriske aquastop er en integreret del af vaskemaskinen, og jeg tror ikke du umiddelbart kan bygge den ind i din nye maskine. Behøver du overhovedet et aquastop på din vaskemaskine?

fase
Tak for svar. Jeg mente nok jeg ikke kunne bruge det.
Hvis der kommer et brud på tilløbsslangen så er det vel rimeligt meget vand der kan nå at løbe ud mens man er væk? Men jeg ved ikke hvad sandsynligheden er for et brud og der er flisegulv med afløbsrist, så skaden er måske ikke så stor...

Jeg ser sandsynligheden for brud er særlig stor. Normalt er sprængningstrykket for en tilgangsslange til vaskemaskinen på ca. 60 bar, og når du har en afløbsrist, som vandet kan løbe ned i, er ulykken vel ikke så stor. Jeg har ikke i de 40 år, jeg har haft vaskemaskine, været ude for en sprængt slange. Men hvis du ønsker et aquastop, kan den købes for ca 200kr.


fase
Der skulle have stået "jeg ser ikke sandsynligheden for brugd for at være særlig stor" og ikke det vrøvl jeg har skrevet.

fase

Ja, og så er der fa..... også en stavefejl i det sidste indlæg. Kom nu i gang Fabrin.


fase
Nej, du kan ikke bruge det gamle aquastop med den nye maskine.
Er der ikke aquastop på din nye maskine, så køb/vælg en anden, eller lev med der ikke er et.
Du kan købe visse mekaniske aquastop enheder, de kan "mærke" forskel på om det er almindeligt forbrug eller et sprængt rør (forskellig trykforskel på de to forbrugsmønstre), som kan klare opgaven, men jeg ser heller ikke aquastop som noget "guld æg". Jeg klarer mig fint uden på min installation.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis