Godt råd til epoxy gulv

Hej

Har brug for et godt råd angående epoxy gulv. Jeg har en ny garage med et betongulv fra sidst år. Gulvet er lavet lige og pænt ved manuelt at lægge et slidlag på ca. 5 cm. Dette blev gjort af min far på helt gammeldags maner med bræt. Det var egentlig meningen, at der her skulle være det endelige lag, men har nu besluttet mig til at male med en epoxy mailng for at give gulvet den sidste finish. Da gulvet har været ubrugt er der ingen olierester og lignende, men jeg er meget i tvivl og gulvet skal slibes inden epoxy skal påføres?  Har været ved farvehandleren, og han siger det ikke er nødvendigt, men synes alle steder på nettet står der, at det anbefales. Det er jo også det letteste at sige, når man ikke kender underlaget. 

Nogen her der har forstand på dette ?  


Johnny
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet at ligge fliser/klinker i stedet for?

Vi prøver igen, i morgen --
det kommer an på hvordan du forventer overfladen skal ende med at se ud. Skal det være helt glat så skal det formentligt slibes. det er lidt som et spartlet loft, man kan se alt man ikke får slebet ordentligt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis det ikke er brugt særlig meget så er der sandsynligvis betonslam i overfladen. Jeg malede et badeværelsesgulv som var helt nystøbt. Det afsyrede jeg med eddikesyre. Det holder fint. Her var det meningen at det skulle stå råt. Så det skulle ikke slibes. det kræver også udstyr osv. Så jeg ville ikke synes at det var besværet værd. En vandbaseret epoxy er virkelig nem at arbejde med.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis der er beton slam i overfladen skal det slibes. Nu siger du det er støbt som almindeligt slidlag, så tvivler jeg på at der noget slam. Du skal nok lige prøve at give et hjørne inden du giver det hele. Hvis målet er en højere finish tror jeg du bliver skuffet, det er meget begrænset hvad epoxy maling giver af finish. Tværtimod kan du muligvis fremhæve helligdage på den måde. Lidt a la hvis man tror man kan male en dårlig vandskuring op så den får en flot finish med en gang tyk almindelig maling. Der bliver man også lidt (meget) skuffet.

km
Hej alle
Tak for gode input. Jeg har besluttet at gå væk fra epoxy. Tror jeg vil satse på måske at kunne få noget hjælp til at lægge klinker i stedet for.

Johnny
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også