Honda UMK 422 græstrimmer.

Min Honda græstrimmer har kørt perfekt siden 1998, nu kan den pludselig kun køre i tomgang, når jeg giver gas dør den.
Har nogen et godt råd, sikkert noget med karburatoren.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja start med at rende karburatoren...

Vi prøver igen, i morgen --
Har også tænkt på det, har dog også hørt at der sidder en vacummembran ved eller i karburatoren som kan være årsagen.
Kender du til det?
Kender kun totakts, men det lyder da sandsynligt at en firtakter også har en membran..
Hvis du bruger Aspen benzin vil div gummidele i karburatoren holde betydeligt længere.
Et nyt tændrør vil nok også være en god ting, hvis du aldrig har skiftet det.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak, god ide med Aspen benzin. Har dog altid kørt med alm. benzin.
Skiftede for nylig tændrør, så det skulle være ok.
Skrevet af Keld B på 27-07-2016 21:39
Min Honda græstrimmer har kørt perfekt siden 1998, nu kan den pludselig kun køre i tomgang, når jeg giver gas dør den.
Har nogen et godt råd, sikkert noget med karburatoren.

Start med og rense "dysserne" i karburatoren. Det er rigtigt der sidder et par membramer i karburatoren, dem skal du ikke være bange for, idet du bare køber et sæt hvis de er defekte.

Her er et link til en tegning af karburatoren:  http://www.hondalawnparts.com/pages/oemparts?aribrand=HONPE#/Honda_Power_Equipment/UMK422_LNA_TRIMMER%2f%2fBRUSH_CUTTER%2c_JPN%2c_VIN%23_HZAB-1000001_TO_HZAB-1999999/CARBURETOR/UMK422-JPN-LNA/2414VF90E1AVF94E1400DAE

I sjældne tilfælde kan unoderne også skyldes dit tændrør er "halv" defekt. Men det hænder dog yderst sjældent. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Mange tak, lige hvad jeg manglede.
Skrevet af Keld B på 28-07-2016 16:56
Mange tak, lige hvad jeg manglede.

Selv tak Kjeld.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis