Erfaringer med køb af granitskærver

Hej alle!

Skal igang med at lave nogle bede og andre småting med granitskærver - tænker her at 8-11 ville være en rigtig fin størrelse.

Hertil kommer problemet, jeg ønsker dybe sorte skærver, da jeg har set dette op til flere gange hvor det har været knastørt.

Det fleste steder hvor det er muligt at bestille en bigbag, synes jeg ikke det har noget med sort at gøre - bevares når de er våde så er de sorte. Men jeg VED at det er muligt at få nogle dyb sorte, men jeg aner simpelthen ikke hvor! Er der nogen af jer der har erfaring med dette?

Dette er hvad jeg ønsker:


Dette er hvad de fleste kalder "sorte":

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes ikke jeg har set granit der var helt sort i tør tilstand, jeg har sorte "Oslo" skærver, de er koksgrå i tør tilstand.
Er det til indkørsel skulle 8-11 ikke være så godt, de sætter sig fast i dækmønstrene.
Man skal størrelsen op..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har købt både i XL, og ved Sandmanden, de har samme farve.
De svare fint i farven, med de billeder du har lagt ind.

Vi prøver igen, i morgen --

At de ikke er helt sorte, skyldes selvfølgelig at granitten ikke er helt sort men nærmere mørkegrå
Når det så er sagt så er skærverne møjbeskidte, af støv og skidt, når du får dem, og der går lang tid inden regnen har fået skyllet dem nogenlunde rene

Da jeg byggede bonsaigård så skærverne næsten lysegrå ud da de blev lagt ud, men et par måneder senere er overfladen blevet vasket ren, og de ser straks mere sorte ud. Selv her år efter, så virker de grå når jeg river i dem, så der går rigtig længe inden alt støvet er vasket af.

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
@Jens

Super, hvad er din erfaring med sandmanden? han får ikke just gode anmeldelser på diverse sider!

@Henrik

Jeg har set dem meget mørkere end dine, selv helt nye og friske - jeg søger så vidt muligt at komme tæt på en dyb sort, men rigtig flot gård du har fået lavet!
Annonce
Jeg har handlet med sandmanden 2-3 gange, og har været super tilfreds
Man kan printe et skilt ud, så sætter de skærverne der. (indenfor kranens rækkevidde)
De har leveret til den lovede tid, og det jeg bestilte, så tommel op herfra.
Da jeg købte var prisen kun 100 kr dyre for 1700 kg, i forhold til 1000 kg.

Vi prøver igen, i morgen --
Overvejer at bestille de 1700 han kan levere til 1.495,- men det er også ærgeligt hvis farven er helt skæv :/
Skrevet af emil_carlsen på 26-07-2016 11:16
Hej Jens, hvor har du købt dine Oslo skærver og hvis det ikke er for meget besvær, tror du at du kunne nappe et billede af dem i tør tilstand?

Har du prøvet om Korsør Sten og Grus eller Storebælt sten og Grus, tror jeg det hedder, har de granit skærver, du skal bruge? Om ikke andet har de en afdeling i Kalundborg, hvor man kan se hvad de har.

 

 

 


fase
Skrevet af emil_carlsen på 26-07-2016 13:46
@Jens

Super, hvad er din erfaring med sandmanden? han får ikke just gode anmeldelser på diverse sider!

@Henrik

Jeg har set dem meget mørkere end dine, selv helt nye og friske - jeg søger så vidt muligt at komme tæt på en dyb sort, men rigtig flot gård du har fået lavet!

 

Ikke for at skuffe dig, men de skærver du ser på mine billeder er "sort" fra Sandmanden
Men det snyder lidt, for i virkeligheden er de lidt mørkere, men det afhænger selvfølgelig af fugtighed, samt hvor tit der bliver revet

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej S. Fabrin

Nej, ikke umildbart, men får nu prøver hjem fra 3 forskellige, så må vi se hvad jeg synes ser bedst ud
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis