Vask/tørretumbler installation 220v x2 fra kraftdåse

Hej

Jeg skal tilslutte vaskemaskine og tørretumbler til 400v

I tilslutningen sidder der jord, nul og så en brun og to sorte. SÅ vidt jeg har forstået er de to sorte og den brune ledning faser. Og i de to enheder er der jord(gul-grøn) nul (blå)  og en brun. Har forstået det sådan at de to sorte faser skal tilsluttes de to brune i vask/tør. Men hvad så med den brune fra tilførselsledningen ? HJÆLP


Hjælp
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om den brune og de 2 sorte er faser, så du har 3 faser
Så du kan vælge de to sorte, eller den brune og en af de sorte.

Vi prøver igen, i morgen --
Vi skal lige være enige her. Du skal næppe tilslutte dem 400V med mindre det er en industrimaskine. Hvis du giver en almendelig vaskemaskine 400V så slipper røgen ud. Og vi ved alle at når røgen først er sluppet ud af elektronikken, så virker det ikke længere. Også skal du ud og købe nyt :p

Jeg forstår det sådan at du har en dåse hvor de 2 maskiner skal tilsluttes. i den dåse har du:
Gul/grøn = jord
Blå = Null
Brun = Fase 1
Sort = fase 2
Sort = Fase 3
Dette er det mest almendelige. MEN, det kan sagtens være at det er monteret anderledes af dem der har lavet det. Der er kun 1 måde at finde ud af det på, og det er ved at måle med et multimeter eller en spændingstester.
Hvis du ikke måler, og stadig tager chancen, så skal det monteres på følgende måde.
Maskine 1; Brun til brun. blå til blå, gul/grøn til gul/grøn. Så er den monteret på fase 1
maskine 2; Brun til en af de sorte. gul/grøn til gul/grøn. Så er den monteret på fase 2 eller 3.
Tak for hurtige svar OK multimeter på og så en sort i brun pr enhed. Havde samlet begge enheders brune til en brun fra tilførslen Og der kunne begge maskiner ikke køre samtidig. Igen tak for respons

Hjælp
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis