bosch vaskemaskine motor vil ikke dreje rundt

jeg har problemer med min bosch vaskemaskine den gider ikke dreje trumlen rundt 

når vaskemaskinen startes tager den vand ind men trumlen drejer ikke rundt efter at pumpen har tømt vaskemaskinen melder der fejl på displayet "FLUFFING UP COLTHES" HVILKET BETYDER FYLD TØJ I .der er jo meget tøj i maskinen det er oveni købet meget våd da den jo ikke centrefugere   vi har prøvet at køre manuel  centrefugering men den gør det samme igen  det er en kulfri motor der sidder i den er det motorstyringen eller motoren  og hvordan tjekker jeg den  mvh tom 


jeg har en bosch vaskemaskine der ikke vil vaske når den startes tager den vand ind men vil så ikke derje trumlen rundt vi har også prøvet at sætte den til at centrefugere men det vil den heller ikke efter at pumpen har kørt i et stykke til stopper maskinen og skriver FLUFFING UP COLTHES oversat til (fyld tøj i)det er så gjort men det virker ikke den vil bare ikke køre rundt med trumlen det er en kulfri motor og der er sat en ny varmelægeme i maskinen hvad kan det være
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
øh...fluffing up clothes betyder vel mere noget i retning af 'ryster tøjet' og er vel så ikke en fejl besked.
mere en information om at vaskemaskinen tror den ryster tøjet eller beder om du gør det.....

jeg gætter på at det skyldes at den sensor som skal tjekke for om tromlen står lige er aktiveret, og maskinen derved tror at tromlen er skæv grundet klumpet tøj.
den vil derfor ikke starte motoren da det vil ødelægge lejer m.m.

1. tjek maskinen står i vatter.
2. tjek at tromlen ikke "hænger skævt"
3. skub tromlen lidt fra side til side op/ned for at se om den kan bevæge sig i alle retninger ubesværet.
4 åben maskinens beklædning/sidebeklædning og se om der er deffekte ophæng og tromle ser ud til at hænge som den skal.
5. drej tromlen langsom rundt og hør efter mislyde
6. kan der være kommet en genstand i klemme mellem inder og yder tromle, f.eks. kærstens bh bøjle (det har jeg prøvet).
det kan også være en deffekt føler, jeg ved dog ikke hvor/hvordan anti ryste føleren ser ud - måske en ledning som er hoppet af (måske er det synligt når du åbner)

p.s. jeg er ikke vaskemaskine reperatør, så tag råd som de er.
kan den starte uden tøj i maskinen ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis