Eternitklinge til Kapgerings sav

Hej
Jeg skal til at beklæde mit skur med Ivarplank og vil skære til på kap/geringssav. Er der nogen der har et godt bud på, hvilken klinke jeg skal bruge ((eksisterende klinge er 256 mm og med 30mm midterhul)? Jeg er med på at jeg kan få specielle klinger til formålet, men synes at 1.500 - 2.000 kr. for en klinge, der skal bruges i ret kort tid, er for dyrt. Så billigere alternativer ønskes gerne :-)

Fortsat god, varm, dag

Carsten


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har brugt en almindelig diamant skæreskive (af typen uden "tænder" , jeg brugte min dyksav det fungerede perfekt, til skæring i plane eternitplader.
Så mon ikke også det fungere til ivarplank...

Som denne, men af fabrikatet Carat, den kostede under en hund i XL

 


Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du absolut vil have speciale værktøj dertil ved jeg man kan få en klipper til det. Ellers kan skære det med en fintandet saviklinger, har skåret alt mit udhæng med en rundsav her på gården og det gik fint

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

køb en fintandet klinge, bedre hvis den er negativt fortandet. Når du er færdig kan du smide klinge ud, den er ikke mere værd. Alternativt kan du købe den "rigtige" og sælge den når du er færdig.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Tak for svarene. Jeg købte en alm. 60 tands klinge og den klarer jobbet rigtig godt.

VH
Carsten

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis