Flaske gas/Bygas

Jeg har købt en gammel gasovn og et gas blus til vores udekøkken, men min mand tror at de er beregnet til bygas og at jeg derfor ikke kan bruge dem med almindelig flaskegas.
Men hvordan finder jeg ud af det, altså om de skal bruges med bygas eller flaskegas?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ho på 23-07-2016 20:31
Jeg har købt en gammel gasovn og et gas blus til vores udekøkken, men min mand tror at de er beregnet til bygas og at jeg derfor ikke kan bruge dem med almindelig flaskegas.
Men hvordan finder jeg ud af det, altså om de skal bruges med bygas eller flaskegas?

Tja, det er et godt spørgsmål. 

Men husker jeg ikke rent galt, fylder bygas rimeligt meget modsat flaskegas pr kW. Derfor vil hullerne i dysserne være større hvis komfyret oprindeligt har kørt på bygas.

Men, der er ikke andet end og prøve og sætte en flaske med trykregulator til komfyret og tænde et blus. Hvis blusset brænder med en blå flamme ved fuld blus, er dysserne til flaskegas. Modsat vil dysser til bygas give en orange flamme der soder temmelig meget.

Det er den eneste mulighed jeg kender, uden og skulle hidkalde prof. folk. 

 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis