Min Clio 'skrider' i sving

Hej LDS'er

 

Min kære gamle Renaualt Clio II er begyndt at 'skride' i svingne.

Først startede det med et klonk i ny og næ på vej ind og ud af skarpe sving med lidt fart på.

Nu kan jeg opleve at Bilen siger klonk og samtidig med at jeg føler bilen 'skrider' l vinget, ikke som hjulene glider over vejen, men som noget der enten giver sig i styretøjet, eller 'hopper over'

 

jeg har haft bilen oppe på en lift, og alle manchetter med bære/styrekugler mm. ser pæne og intakte ud, jeg kan heller ikke mærke noget slør.

Det enste der stikker i øjnene er manchetterne/leddet hvor krængningstabilisatoren er monteret ved hjulophænget, kan det være problemet?

 

Håber i kan hjælpe, så hun kan synes


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne være dine støddæmpere der er færdig.
Når jeg forsøger at presse støddæmperen sammen ved at gynge bilen op og ned, stopper bilen med at bevæge sig når jeg holder op.
Støddæmperne sidder også korrekt i skålene

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Tænker på hvordan dine tårnlejerne har det. Det klonker og sejler hvis de er øg. Samtidig bør du nok skifte støddæmperne samtidig hvis de ikke ser meget nye ud.

Forudsat ophænget af krængningsstabilisatoren ikke er helt øg, vil det formodentlig ikke kunne gøre du føler bilen sejler i sving, højst klonke. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svarende.

for at prøve noget, skiftede jeg støddæmpere, fjedre samt tårnlejerne. desværre klonker og skrider hun stadig i svingende

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Få lavet en komplet styretøjsudmåling, med spidsning, caster, og camber på alle 4 hjul...(ja så er der jo også KPI, og tou in/aut, in turn, hvis det hele skal med...)

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis