Vaskesøjle med skab under- for højt?

Jeg er ved at indrette det nye bryggers. Jeg er (desværre) nødt til at lave en vaskesøjle. Men for ikke at få vaskemaskinen for langt ned, kunne jeg godt tænke mig at sætte en større skuffe under hele søjlen.

Men jeg kender ikke nogen der har det og ve ikke, om det hele evt bliver for højt?🤔

Nogen herinde der har erfaring med at hæve vaskesøjlen?

Hvis du prøver - så lærer du noget
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om det bliver for højt. Du bestemmer vel selv højden på soklen. Lav nu soklen stabil nok, så vaskemaskinen ikke ryster, nå den centrfugerer. Ja det er fint med en sokkel til vaskesøjlen.

fase

Når det er vaskesøjle, skal du nu ikke ret højt op. Du bør højst sætte vaskemaskinen på inventarets sokkelhøjde. Ellers bliver der for højt op til tørretumbler, efter min mening.
Vaskemaskine og tumbler har jo ca. højde 82 cm. Står det på gulvet er der 1,50m til midt låge på tumbler.
Så kan du jo selv lægge til afhængig hvad du puttter under.
Skabs sokkel f.eks. 12 cm (=1,62 ->midt låge ) Sokkel + 20 cm skuffe (=1,82 -> midt låge) Så skal normale personer næsten have en trappestige for at tage tøj ud af tumbler. Alt indretning er en række af kompromisser imellem det absolut ønskelige på alle parametre og så det mulige inden for de rammer som huset nu giver (og nogen gange økonomi naturligvis)

Hos os står de ved siden af hinanden på 10 cm muret sokkel, og så med bordplade hen over. Det fungerer rigtig godt, og man kan bruge bordpladen til afsætnings plads.  


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis