Opvasker åbner og lukker for vandet hurtigt

Hej
Vores opvasker vi overtog i vores nye hus, vasker glimragende, men når den tager vand ind, åbner og lukker den for vandet meget hurtigt. Klink/klonk/klink/klonk osv. Jeg har haft en side af og kan se, at der sidder en lille flyder i et lille hus. Når huset får vand, stiger flyderen, en kontakt aktiveres og vandet sendes videre. Det sker hvert sekund i ca 30 sek og det larmer helt vildt i rene i hele huset. Nogen der ved, hvad der kan være galt?
Pft.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lukke tilgangshanen så den kun er ca ½ åben, hvis der er formeget tryk/flow kan maskinen have lidt svært ved at finde ud af det.

Vi prøver igen, i morgen --
Det virker desværre ikke. Hvis jeg lukker for vandet, mens den hugger i det, kan jeg høre, at aqaustop'en står og klikker.
Hvis aquastoppet bliver aktiveret, tyder det på, at føleren til aquastoppet bliver aktiveret periodisk. Prøv at undersøge, om der er en smule vand i karet under maskinen.

fase
Nå jeg fandt endelig et lign svar. https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/173165
Desværre virkede det bare ikke, men jeg havde stadig på fornemmeren, at vandet ikke slap hurtig nok ind i maskinen, hvorfor flyderen steg op og udløste afløbet. Og ganske rigtigt. Efter en gang ståltråd i indløbet efter ventilerne, fossede vandet nu ind uhindret. Fedest.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis