Opvasker åbner og lukker for vandet hurtigt

Hej
Vores opvasker vi overtog i vores nye hus, vasker glimragende, men når den tager vand ind, åbner og lukker den for vandet meget hurtigt. Klink/klonk/klink/klonk osv. Jeg har haft en side af og kan se, at der sidder en lille flyder i et lille hus. Når huset får vand, stiger flyderen, en kontakt aktiveres og vandet sendes videre. Det sker hvert sekund i ca 30 sek og det larmer helt vildt i rene i hele huset. Nogen der ved, hvad der kan være galt?
Pft.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lukke tilgangshanen så den kun er ca ½ åben, hvis der er formeget tryk/flow kan maskinen have lidt svært ved at finde ud af det.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis aquastoppet bliver aktiveret, tyder det på, at føleren til aquastoppet bliver aktiveret periodisk. Prøv at undersøge, om der er en smule vand i karet under maskinen.

fase
Nå jeg fandt endelig et lign svar. https://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/173165
Desværre virkede det bare ikke, men jeg havde stadig på fornemmeren, at vandet ikke slap hurtig nok ind i maskinen, hvorfor flyderen steg op og udløste afløbet. Og ganske rigtigt. Efter en gang ståltråd i indløbet efter ventilerne, fossede vandet nu ind uhindret. Fedest.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis