Antenne signal forstyrrelser

Hej

 

Jeg har nogle forstyrrelser i antenne signalet som medføre at billedet i fjernsynet pixelerer.

Antenne kablet skiftet til 4G isoleret, der er anvendt Godkendt antennes stik. Og antenne er af mærket Vandenberg og med inbygget LTE/4 G filter og er velegnet til modtagelse af digtilae signaler. elegnet til modtagelse af digitalt TV signal elegnet til modtagelse af digitalt TV signal Jeg har haft  en tv tekniker ud og se på fjernsynet for at udlukke der noget galt med den.

Antennen er monteret på terrassen på første sal og kable til fjernsynet i stueetagen. Afstanden er 13 meter.

Så vidt jeg ved bør der ikke være behov for at vende antennen i en bestemt retning når der er tale om digitale signaler.

Nogen forslag til hvad fejlkilden kan være til forstyrrelserne.

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilket mærke/model er dit tv?

Jeg er ansat i et stort teleselskab, der også leverer TV, og jeg har ofte hørt om kundehenvendelser vedr. Pixelleringer, hvor tv'et ikke er skærmet godt nok. Især tynde skærme fra Samsung har problemer.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Antenner kan være rundstrålende eller retningsbestemt. Det må fremgå af brugsanvisningen, hvilken karakteristik din antenne har.

At signalet er digitalt betyder blot, at det modtagne analoge signal er kodet digitalt. Det modtagne signal på antennen er altså som tidligere analogt. Førts i fjernsynets tuner dannes en digital datastrøm.

Antennen skal være rette mod sendemasten for at få det bedste signal. Målte teknikkeren feltstyrken, da han kikkede på fjernsynet?


fase
Ja han sagde den var svag ca 20, og den skulle være minimum 25.

Ved ikke den præcise enhed.

Skal antenne rettes mod senderen selvom det er digtale signaler?.
Ja, antennen skal være rettet mod senderen, selvom det er digitale signaler. Bærefrekvensen er ikke ændret fordi sinalet er blevet digitalt. Hvis teknikeren har bare en lille smule forstand på, hvad han har med at gøre, burde han kunne have vejledt dig, så I kunne have prøvet at dreje antennen til maks signal.

fase
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/26129' class='af-profile-link'>Wezio</a> på 21-07-2016 20:21
Hvilket mærke/model er dit tv?

Jeg er ansat i et stort teleselskab, der også leverer TV, og jeg har ofte hørt om kundehenvendelser vedr. Pixelleringer, hvor tv'et ikke er skærmet godt nok. Især tynde skærme fra Samsung har problemer.

Det er en Samsung 55 smarttv fra 2014.

Ved ikke lige hvad jeg Skal gøre nu da.
Prøv at dreje antennen for at se om signalet forbedres.

Det kan også være dit tv. Elektronikken er dårligt afskærmet i tv'et og et stort tv har en stor flade der kan være modtagelig for støj.

Især Samsung skærme kan have disse problemer.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af efry på 21-07-2016 20:40
Antenner kan være rundstrålende eller retningsbestemt. Det må fremgå af brugsanvisningen, hvilken karakteristik din antenne har.

At signalet er digitalt betyder blot, at det modtagne analoge signal er kodet digitalt. Det modtagne signal på antennen er altså som tidligere analogt. Førts i fjernsynets tuner dannes en digital datastrøm.

Antennen er retningsbetemt, jeg vil prøve at ændre retning.

 

Hvis ikke giver noget forbedre resultat kan det vil ikke betale sig at investere i en rundstrålet antenne som følgende. http://www.harald-nyborg.dk/p3178/ufo-2-antenne-lte-360-grader

 

 

Skrevet af Wezio på 21-07-2016 23:00
Prøv at dreje antennen for at se om signalet forbedres.

Det kan også være dit tv. Elektronikken er dårligt afskærmet i tv'et og et stort tv har en stor flade der kan være modtagelig for støj.

Især Samsung skærme kan have disse problemer.

 

Men ifølge teknikeren opfylder det kravene selv om de er svage.

 

Skrevet af miq på 22-07-2016 07:47

Antennen er retningsbetemt, jeg vil prøve at ændre retning.

 

Hvis ikke giver noget forbedre resultat kan det vil ikke betale sig at investere i en rundstrålet antenne som følgende. http://www.harald-nyborg.dk/p3178/ufo-2-antenne-lte-360-grader

 

 

Nu ved jeg ikke hvilken antenne, du har nu, men umiddelbart er mit svar, nej. Så skulle du hellere se på den antenne, der vist lidt længere nede på siden. Hvor langt fra senderen bor du i luftlinie?

 

 

 


fase
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis