Niveauforskel på betongulv

Hej alle,

Vi har fjernet køkken og gulv (samt halvvæg) i vores køkkenalrum/stue. Efter at have fjernet parketgulv og køkkenfliser (delt op med en halvvæg), opdagede vi at der er en niveauforskel på ca. 8mm på betongulvet. Vi skal have parketgulv i hele rummet uden skildninger og derfor vil jeg høre jer hvad I vil anbefale til at udjævne/fjerne nievauforskellen uden det springer vores budget (der er gulvvarme)? Vi har også en mindre udfordring ift. at vores spise bord skal stå lige omkring niveauforskellen på betonen.

Jeg har tænkt lidt på at lægge dobbeltlag af no noise underlag under parketgulvet i det lave niveau, men er usikker på om det er en god løsning. Den anden løsning jeg har tænkt på at er lægge ny beton ovenpå det lave niveau, men det vil vi helst undgå da det bliver noget af et projekt og der så skal findes en løsning til udgangen af stuen/i døren, hvor der så vil være en niveauforskel igen. 

Håber meget der er nogen der har erfaring med denne udfordring, og kan hjælpe 

Mvh

Nicolai 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et bud ville være at købe sådan noget her.
http://www.weber.dk/gulve/produkter/flydemoertler/weber-gulvafretning-hurtig.html
Hvis det var mig vil jeg brug selvnivellerende gulvspartelmasse. Pas på med underlag hvis du har gulvvarme det kan holde varmen tilbage!

http://lip.dk/produktoversigt/selvnivelerende-gulvspartelmasse/lip-210-gulvspartelmasse.aspx?lang=da

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu siger billederne ikke så meget før der også ligger en retholt man kan kigge ind under. Måske kan du bare spartle forsænkningen ud, over 2 meter, måske skal du op på 3 meter, måske skal du også slibe et par mm af den høje side. Det ved du ikke før du får en retholt på.

km
Selvnivellerende gulvspartel - helt klart. Du ska bruge 8 liter pr m2
- det burde ikke sprænge budgettet. Husk primer.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Vi kører med selvnivellerende gulvspartel.

Tusind tak alle sammen!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Primer inden, og nu skal du ikke tro at det er helt automatisk er selvnivelerende. Jeg har i alt fald ikke haft held til at få det til at virke. Så hvis der er nogen med fif til fremgangsmåden så ville det være dejlig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Lige i det her tilfælde skal det rettes af med en retholt eller et brædt, men hvis det er et helt gulv der skal have så sørg for at have rørt 2 spande op til at starte med og få en kammerat til at røre op efterhånden som de tømmes så man hele tiden arbejder vådt i vådt og ikke får "støbeskel". Prime dagen før så det når at tørre ordentligt så udtørrer den våde spartel ikke så hurtigt og der bliver ikke så mange støbeskel.
Brug en pigrulle til at jævne det med, man vil blive overrasket over hvad det gør af underværker for evnen til at fordele sig.

km
Tak for de gode tips. Jeg har bare hældt det ud på gulvet og så rettet lidt i det med en bred spartel. Og så havde jeg ingen pigrulle og måske ikke helt nok spartelmasse. Så det blev bare noget lort.
Nu er jeg ved at lave bad og indgang med nyt beton gulv og gulvvarme. Der skal fliser på 30x60 så jeg regner med at være meget omhyggelig med støbning af beton. Det er kun 12m2 i alt så jeg blander det selv. Men skulle vaterpas svigte så må jeg jo i gang med flydespartel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også