Myrer

I går, to af mine kæmpekrukker, invaderet af myrer, gange over alt, de har virkelig været flittige. De bor i krukken og under fliserne som krukken står oven på. Hæver så krukkerne ca. 3 cm. op over fliserne med et par lister. I dag alle myrer er flyttet. Det virker åbentbare fint. De gider ikke bo der hvis ikke krukken har "jordkontakt"..... Må da ikke håbe der er flyttet ind til naboen 

 

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Men hvis den gode nabo så sørger for at vande langs skellet med (slave)cola - bliver dine kræ vist inde hos dig. 

Apropos myrer, så var det åbenbart store myreflyvedag i går.
Vi undrede os over en usædvanlig voldsom aktivitet af småfugle, især skovspurve ude ved terrassen. Det viste sig så, at flyvemyrerne i går gik til vejrs. Det var noget af et festmåltid for fuglene, der opførte sig helt balstyrisk ved at forfølge myrerne op i luften.
Det er måske forklaringen på, at dine myrer flyttede hjemmefra?

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 20-07-2016 21:14
Apropos myrer, så var det åbenbart store myreflyvedag i går.
Vi undrede os over en usædvanlig voldsom aktivitet af småfugle, især skovspurve ude ved terrassen. Det viste sig så, at flyvemyrerne i går gik til vejrs. Det var noget af et festmåltid for fuglene, der opførte sig helt balstyrisk ved at forfølge myrerne op i luften.
Det er måske forklaringen på, at dine myrer flyttede hjemmefra?

Jeg har faktisk bemærket det samme idag - dog var det måger der jagede højt oppe - og jeg tror det var flyvemyrer de guffede i sig. 

 

 

A-tøvs.. der var då en del svår inden jeg ??
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
..tænker om et stykke ukrudtsdug eller insektnet i bunden af krukkerne også kan bruges, eller gnaver de mon igennem?
De har været der længe og det var ikke fordi de havde tænkt sig at flytte. Men det virker, den med kluden skal prøves men bare ikke på krukken der vejer 100 kg. der har mit hjortetaktræ.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis