Ukrudtsmiddel - hæk, blomster og græsfrø

Hej

 

Jeg har i år besluttet mig for at bruge noget ukrudtsmiddel til græsplænen, da jeg simpelthen ikke har tiden til manuelt at fjerne ukrudtet.

 

Jeg påtænker at bruge "keeper mod ukrudt" http://www.bayergarden.dk/Produkter/k/Keeper-Koncentrat-1L

 

I forlængelse af græsplanen har vi blåbær-buske, bøgehæk, rhododendron og hortensia. Tager nogle af disse skade hvis man nu skulle være uheldig at ramme dem?

 

Derudover - hvor længe efter man har sprøjtet skal man vente før man sår nye græsfrø i plænen? (De få steder, hvor den trænger til tættere græs)


www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Inevitable på 20-07-2016 00:53

Hej

 

Jeg har i år besluttet mig for at bruge noget ukrudtsmiddel til græsplænen, da jeg simpelthen ikke har tiden til manuelt at fjerne ukrudtet.

 

Jeg påtænker at bruge "keeper mod ukrudt" http://www.bayergarden.dk/Produkter/k/Keeper-Koncentrat-1L

 

I forlængelse af græsplanen har vi blåbær-buske, bøgehæk, rhododendron og hortensia. Tager nogle af disse skade hvis man nu skulle være uheldig at ramme dem?

 

Derudover - hvor længe efter man har sprøjtet skal man vente før man sår nye græsfrø i plænen? (De få steder, hvor den trænger til tættere græs)

Hejsa. 

Brugen af påtænkte middel, slår alt du rammer med sprøjtetågen ihjel. Du skal derfor "bare" lade være med og ramme de vækster du vil bevare. 

Efter sprøjtning kan du så efter 2-3 uger.

Nu er du meget uklar i din måde at fortælle hvad du egentelig vil opnå med sprøjtningen. Normalt sprøjter man hele plænen, fræser den op efter 2 uger, jævner, tromler og sår plænen til igen. Som jeg læser din tekst vil du kun sprøjte "ukrudtet", hvad det så end er, og efterså græsset igen hvor ukrudtet stod, er det korrekt opfattet ???

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Enig med Fabrin. Begynd med at give plænen en gang Toxan og se resultatet før du sprøjter det hele ihjel med glyphosat.
Husk også at gøde, så ukrudtet vokser sig selv hurtigt ihjel og det omgivende græs hurtigt overtager, hvor ukrudtet stod.

Mig bekendt, er det pr. 31 august 2014 forbudt at bruge og eje de såkaldte gifte der kaldes plænerens, herunder TOXAN !!!!!!!!!

http://mst.dk/service/nyheder/nyhedsarkiv/2014/apr/nye-forbud-mod-sproejtemidler/

Derfor formoder jeg, at brugen af TOXAN plænerens er forpasset. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af jenshøj på 20-07-2016 15:53
Den færdigblandede 1L udgave af Toxan er stadig tilladt og kan købes alle steder:
https://www.middeldatabasen.dk/positiveList.asp

 Ups, der kan man bare se.    Da første høring til forslaget kom, forlød det faktisk at enhver form for brug blev bandlyst. Jeg har så bare ikke fulgt nok med.  

Men det bliver nok s**** dyrt og en yderst langsommelig affære at komme over bare 100m2 græsplæne med pist fist.    

Og så er det nok rent vand, der er i den pæne grønne brugsrigtige flaske.   

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Nej, det virker udmærket, og det er ikke rent vand, der er i den brugsrigtige flaske. Man skal jo ikke nødvendigvis sprøjte hele plænen, men kun der hvor der er ukrudt.


fase
Man kunne jo tale med nogle naboer...og køre en tur over grænsen... der kunne man tage en liter eller 2 med, sammen med øllene til grillfesten.. (og ja, jeg ved det er uden for regler... men det er der efterhånden så meget, der er)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af S. Fabrin på 20-07-2016 18:57

Nej, det virker udmærket, og det er ikke rent vand, der er i den brugsrigtige flaske. Man skal jo ikke nødvendigvis sprøjte hele plænen, men kun der hvor der er ukrudt.

Syntes jeg stærkt fornemmer, du ikke helt kender til NordVestJyders "naturlige" græsplæner. Der kan man nemlig finde lidt af hvert.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Natur på 20-07-2016 19:22
Man kunne jo tale med nogle naboer...og køre en tur over grænsen... der kunne man tage en liter eller 2 med, sammen med øllene til grillfesten.. (og ja, jeg ved det er uden for regler... men det er der efterhånden så meget, der er)

Fy DA, at du kan finde på og få det til og løbe gennem din pen. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis