Ukrudtsmiddel - hæk, blomster og græsfrø

Hej

 

Jeg har i år besluttet mig for at bruge noget ukrudtsmiddel til græsplænen, da jeg simpelthen ikke har tiden til manuelt at fjerne ukrudtet.

 

Jeg påtænker at bruge "keeper mod ukrudt" http://www.bayergarden.dk/Produkter/k/Keeper-Koncentrat-1L

 

I forlængelse af græsplanen har vi blåbær-buske, bøgehæk, rhododendron og hortensia. Tager nogle af disse skade hvis man nu skulle være uheldig at ramme dem?

 

Derudover - hvor længe efter man har sprøjtet skal man vente før man sår nye græsfrø i plænen? (De få steder, hvor den trænger til tættere græs)


www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
Hej   Jeg har i år besluttet mig for at bruge... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Nitter på 20-07-2016 21:08

Syntes jeg stærkt fornemmer, du ikke helt kender til NordVestJyders "naturlige" græsplæner. Der kan man nemlig finde lidt af hvert.  

 

Nu er det sådan, at jeg er født og opvokset i jylland ikke så langt fra din hjemegn (jeg går ud fra, at du er klar over, at jylland er den kristne del af Danmark, idet det landfast med Rom), opvokset godt nok i Sønderjylland, og eksporteret til Sjælland,  så min græsplæne kunne til tider indeholde andet end græs. For at holde det på et rimeligt niveau har jeg brugt plænerens for at holde ukrudtet nede på et rimeligt niveau. :-)

 


fase
Skrevet af ev elmand på 20-07-2016 21:55

>over grænsen<  Hele EU sikrer vel uhindret bevægelser af gods og tjenesteydelser over landegrænser.

Det har du ret i. Jeg tror, der menes den grænse, som uanset varer og tjenesteydelsers frie bevægelighed, stadig vil være der. Nu har jeg stadig familie i sønderjylland, og når jeg besøger dem, er der kun tyve minuter til de forskellige grænsekiosker med dansk øl og andet til priser du ikke ser i DK. Man kan også købe forskellige kemikalier til ukrudtbekæmpelse til en pris, du ikke ser i Danmark. Det får mig til at tænke på om miljøbekendtgørelserne bliver overfortolkede i DK og brugt til at skaffe flere penge i kassen. Hvem ved

 

 

 


fase
Skrevet af S. Fabrin på 20-07-2016 21:53

Nu er det sådan, at jeg er født og opvokset i jylland ikke så langt fra din hjemegn (jeg går ud fra, at du er klar over, at jylland er den kristne del af Danmark, idet det landfast med Rom), opvokset godt nok i Sønderjylland, og eksporteret til Sjælland,  så min græsplæne kunne til tider indeholde andet end græs. For at holde det på et rimeligt niveau har jeg brugt plænerens for at holde ukrudtet nede på et rimeligt niveau. :-)

 

Øh, jo, ja og mest nej.  

Enhver med bare en smule lokalkendskab i det VestJyske, ved da Rom ligger lige sønden Lemvig eller Vesten Paris.      

Link til Rom:   https://www.google.dk/maps/@56.5208557,8.3110392,12.25z?hl=da

Link til Paris:  https://www.google.dk/maps/@56.5112277,8.4932951,13.5z?hl=da

Og enhver, med bare en smule kendskab til religion, burde vide der er meget stor forskel på den religion man praktiserer i det SydEuropæiske Rom (Romersk Katolske Tro) og en almindelig flad dansk Kristendom.  

https://da.wikipedia.org/wiki/Romerskkatolske_kirke

https://da.wikipedia.org/wiki/Kristendom

Håber det var jordforbindelsen og ikke nullen, der smuttede i installationen. 

Og så endelig til emnet: Vi andre lovlydige, brugte skam da også plænerens før i tiden på fine plæne.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej og tak for jeres gode svar

Det var selvfølgelig en plænerens jeg var interesseret i - men disse kunne ikke købes koncentreret alle de ster jeg var. Så har købt et par færdigblandende sprays.

Derudover skal jeg også snart have gødet og lavet lidt efter-såning af græs.

Så hvordan gør jeg dette smartest?

Kan jeg godt gøre det hele i forlængelse af hinanden? Gøde og spray med plænerens samt smide lidt græsfrø? Eller skal der gå lidt tid imellem.

www.mynewart.dk - salg af flotte malerier til en skarp pris.
Annonce
Nogen økologer laver ajle af de ukrudtsplanter de ønsker at bekæmpe. Mælkebøtter bekæmpes med ajle af mælkebøtter - brændenælder af ajle af brændenælder osv.

Ps. Det er vist kun et meget lille hjørne af europa som jylland er en del af og det hænger ikke engang sammen med det europæiske fastland.
Det er en god ide at gøde forud for du behandler med plænerens.
For at undgå skade på græsset bør det ikke slås umiddelbart før og i en uges tid efter behandling, og ligeledes tror jeg det anbefales, at man ikke sår græsfrø ud før minimum et par uger efter behandling.
Ordentlig spiring af græsfrø forudsætter jo også ud over varme, at der er noget fugtighed. Så lige nu er det næppe optimalt at så græs med mindre du er frisk på at vande. Men lad være at vande de første par dage efter du har brugt plænerens, så midlet kan nå at blive optaget i planterne og ikke bare skylles af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis