hegn og skel

Hejsa.

jeg skal opsætte et hegn, men kom lidt i tvivl om reglerne. Vi bor i en landzone, og der er en lille vej som er op til vores hus. Dermed menes at vores grund slutter egentligt der hvor vejen starter. Men hvor langt må jeg sætte mit hegn ud til vejen? Er en halv meter fra vejkanten nok?

Mvh Mads

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er plankeværk o.lign. må du mig bekendt sætte det helt op til skel ud mod vej.
Enig, et fast hegn må sættes helt ud til skel - lev. hegn skal plantes så langt fra skel at det ved klipning kan holdes inden for skel, typisk med en afstand på 30-50 cm.

Højden er normalt 1,8 m men mange steder er praksis dog 2,0 m. Det er iøvrigt altid en god ide og undersøge evt. lokalplaner, servitutter o.lign. der kan begrænse ens ønsker.
Skrevet af Mads36 på 18-07-2016 21:40

Hejsa.

jeg skal opsætte et hegn, men kom lidt i tvivl om reglerne. Vi bor i en landzone, og der er en lille vej som er op til vores hus. Dermed menes at vores grund slutter egentligt der hvor vejen starter. Men hvor langt må jeg sætte mit hegn ud til vejen? Er en halv meter fra vejkanten nok?

Mvh Mads

Det kommer helt an på hvad det er for en vej eller helt korrekt vejens status. Er det en privat fællesvej (typisk grusvej) eller er det en offentelig vej (typisk asfalt/grus vej, men kan prinsipelt også være en jordvej). 

Lidt mere info vil, eventuelt med en oversigtstegning, nok kunne give det mest kvallificerede bud, og ikke mindst hvor du eventuelt skal spørge for og være helt sikker.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis