Fugt på loftet.

Hejsa.
Jeg har stærkt brug for råd.
Vi bor til leje og er førstegangs lejere, så vi ved ikke så meget endnu.
På vores loft i badeværelset er der kommet små bobler/fugt. Vi lader altid døren stå åben og har udsugningen tændt når vi er i bad. Vinduet sidder så langt inde at man skal op på bordet for at åbne det og vi har indekatte, derfor er det aldrig åbent. Men vi har haspen for oven åben altid. Alligevel kommer der de ved fugtbobler. Og jeg ved ærligt talt ikke hvad vi ellers skal gøre for at undgå det. Loftet er meget gammelt og man kan se listerne er ved falde af i kanten. Loftet er sådan noget vinyl/ laminat lignende noget (har ikke forstand på foskellen på de typer loft, så ved ikke helt hvilken). Der er mellemrum mellem "brædderne", som også fortæller at det ikke er helt nyt 😉 Jeg kan jo af gode grunde ikke rive loftet ned og se om det er helt råddet under, men jeg har heller ikke lyst til at skulle betale for til nyt loft til når vi flytter ud.
Nogen med gode råd eller der kan sige et eller andet klogt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan godt se overskriften er lidt misvisende 😁
Udsugning skal køre mere end lige netop når i er i bad. Når der ikke er anden udluftning vil jeg tro den burde køre 50% af døgnets 24 timer. Hvis i tørrer tøj indenfor, afgiver det også en masse vand. Mon ikke sådan en maskinfuld tøj afgiver 3 liter afhængig af hvor hårdt det er centrifugeret.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej, tak for svar. Vi tørrer ikke tøj på badeværelset, så det er ikke et problem, udsugningen kører hver gang vi tænder lyset, så den kører også meget af den tid vi er hjemme. Når vi har været i bad, står den tændt flere timer efter. Men vil da ikke påstå at den ikke kunne være mere tændt, men så skal vi have lys + udsugning tændt hele tideen.
Hvis fugten kommer væk, går loftet så i sig selv igen, eller er skaden sket?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis