Forsvarlig montering af varmepumpe?

Hej LDS,

Jeg har købt et komplet varmepumpe setup med en standard montering.
Jeg er ikke interesseret i at hænge nogle ud, vil blot have andres meninger og synspunkter.

Vil I mene det er forsvarligt at lave følgende montering af udedel således, så den blot pjasker hele hussokkelen til med vand? Det er et helårshus og varmepumpen bruges året rundt til opvarmning (kælder/underetage). Dette var sælger klar over.

Sælger forklarer sig med at der i standard montering ikke er inkluderet drænrør mv. Dette kan jeg udmærket godt forstå - men sælger mener at der intet sker ved at varmepumpen dag ud og ind står og sjasker sokkelen til med vand.

Er det forsvarligt lavet?
 

Jeg vil mene at der vil komme følgeskader med den montering og man ikke kan tillade sig at efterlade en montering sådanne, uanset om det er en standard montering eller ej.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis standardmonteringen er uden rør til afledningen af drænvand, er det vel den montering, du har fået. Det næste spørgsmål er så om, der burde have været et drænrør. Ja var det min varmepumpe ville jeg købe et stykke rør og sætte på drænafløbet fra varmepumpen og så var det løst, og jeg havde garderet mig mod følgeskader. Hvorfor skulle man ikke kunne tillade sig at aflevere den montering, når det er standarden.

fase
Det er også sådan vores standart ser ud.
Dog gør vi altid kunden opmærksom på, at yderdelen afgive en mængde vand.

Normalt fører vi kondensafløb fra indedelen, ud til yderdelen, som næsten altid er placeret på fødder på jorden. Og ellers lader vi vandet fra yderdelen løbe i jorden. Ellers laver vi et dræn til vandet.

Så alt efter, hvordan montøren/ sælger har informeret dig, kan du vel høre dem ad, om de er helt færdige.

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis du ikke har betalt for at få lavet afløb, så er det da rigtig godt gør det selv arbejde, og er det en regnvandsbrønd der er med på billedet må det jo være overkommeligt..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis