Placering af spots

Hej

Skal have sat led 230V 5W spot i min entré og vil høre om nogen har lyst til at give lidt sparing på placering. Elektrikeren har bare udmeldte at Max afstand ikke bør være mere end 1 meter.

Skabet i entréen er et skydedørsskab. Og spots kan/skal kippes så det giver bedre lys ind i skabet.

Ved godt at alt er individuelt og at symmetri kun er symmetri for den der kan se det
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er for lidt med kun 5 spots i så stort et rum. Jeg ville lave det sådan her, som jeg har tegnet ind med rød. og alt efter hvordan det passer med symetri, så putte de grønne med ind, for at få det til at gå op. Men det er svært at se ud fra en tegning kun. Også skal der selvfølgelig også tages højde for hvor der er spær. 
Så antallet bliver defineret ud fra hvad der kan lade sig gøre i forhold til symetri, og spær.
Hvordan man sætter billeder ind i en tråd: 

Tja men den måde kan jeg ikke gøre via mobilen
Er med på der skal tages hensyn til spær - er også bare lige et udkast Tror du virkelig det et nødvendigt med så mange spots? Ved ikke om det et sammenlignligt men i vores 30m2 køkkenalrum har jeg i den bagerste del 4 spots på et areal på Ca 1,9x3,1m...

Det er ikke nødvendigt med mere i den gang, jeg ville lave det med 5 spots som du har vist. Har lige lavet strøm i et hus med 50 spots i hele huset. 4 spots i hvert værelse f.eks. Det giver fortrinlig lys.
Jeg ville holde lidt mere på symmetri i forhold til afstand, og ikke tænke så meget på skab. Den skal nok blive lyst op.
Det vil sige holde ca. de 850 mm afstand imellem alle spots. Så de 1120 og de 750 også bliver 850 mm


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Crap - to modsatrettede svar Hehe
Men tak for svarene :-)
Ja sådan kan det gå. Det er jo også lidt en smags sag hvor meget lys man ønsker. Men efter min mening er det bedre at have "for meget" også kunne dæmpe det, eller skifte lyskilderne ud til nogle der afgiver mindre lys.
Men vent lidt, mon ikke der kommer et par svar mere her.
Annonce
Nemlig
Vi har sat 10 spots i loftet på 3 værelser der er mellem 16 og 17 m2. Ville være ked af at undvære nogle af dem. Husk, det er besværligt at efterrationalisere!

Hey,

Jeg tror det handler meget og temperament og smag. I vores gang/bryggers har vi 12 spots. Faktisk minder selve rummet ret meget om det du har tegnet på din tegning. De 7 af dem sidder ved døren og skabet, mens de sidste 5 sidder på række hen igennem gangen. 

Der sidder alm 3w LED (3.000 kelvin) i alle spots. Det giver et godt lys - men jeg vil klart anbefale at smide en lysdæmper på, så du kan dæmpe dem om aftenen / natten, hvis man fx. kommer sent hjem eller skal ud og tisse eller ligenende. Vær opmærksom på at lysdæmpning i korrespondance godt kan være lidt langhåret, så få lige din elektriker med indover (hvis du altså skal lave korrespondance). 

 

Har vedlagt et par billeder af vores entre / bryggers. Beklager at de vender forkert

På nederste billede har du indgangsdøren lige til højre for billederne, og på væggen som man ikke kan se er der indbygningsskab med vaskemaskine, tørretumbler og fjernvarme+eltavle.

 

Her er lige et lidt bedre billede af indgangen og de 7 spots.

 

Har en gang med udformning som din på 7M2 - der har jeg monteret 6 stk 3,5watt LED spot, og der har jeg godt lys, og behøver ikke mere - Direktøren i huset er hvertfald tilfreds 😉
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også