Afslutning ml. sokkel og gulv?

Har køkken med sokkelfødder og vil, ifm. den løse sokkel, lige høre hvordan jeg bedst sikrer, at der ikke kan løbe vand ind under soklen og ødelægge den? Klar silikone? Fejeliste? Andet?

HTH har godt nok medsendt nogle fine gennemsigtige plastiklister til formålet, men de er ikke til at bruge i et U-køkken, da de konflikter med de indvendige hjørner.

På forhånd tak


\ Nevil

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde ikke være nødvendigt. Gulvet skal jo ikke bruges som et soppebassin. Og når du vasker gulv er det vel kun med en opvredet klud.
Hvis du limer soklen fast til gulvet med silikone, vil den være svær at få af igen.
En fejeliste gør den ikke vandtæt, og er efter min mening grim. De bruges som regel kun når der er lagt et gulv oven på det eksiterendegulv, og man skal skjule revnen mellem gulv og sokkel.
Når man fejer eller vasker gulv, skubbes der altid noget snavs ind, hvis der er en revne. Det er kun ved støvsugning at det kan undgås.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 16-07-2016 18:42
Når man fejer eller vasker gulv, skubbes der altid noget snavs ind, hvis der er en revne. Det er kun ved støvsugning at det kan undgås.

 

ja?  

 Men han spørger til, hvordan han kan sikre sig, at der ikke kommer vand ind under, og ødelægger soklen.

 

Jeg vil nok bruge de medfølgende lister og skære dem 45 grader, så de kan passe i smig til de indergående hjørner.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis