Motorvrøvl gammel partner honda p53-160dw plæneklipper

Denne benzinmaskine har jeg været rigtig glad for, men nu er den begyndt at gå ujævnt i motoren. Den går rytmisk op/ned i omdrejninger ca. 30-40 gange i minuttet. Prøvede at rense luftfilteret - men det hjalp ikke. Nogen som ved hvad der kan forklare dette symptom?

Egentlig er den så gammel at den burde udskiftes, men den er lydsvag og har forhjulstræk. Åbenbart laves de p.t. populære maskiner med baghjulstræk (eks. Alko 51.5), hvilket jeg finder en kæmpe ulempe. Man ved hvad man har, men ikke hvad man får 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der korrekt olie mængde på maskinen, der må hverken være for lidt, eller for meget.
Ellers så tjek regulatoren, kender ikke lige din maskine, men typisk en trækstang, og en lille fjeder, er fjederen for slap eller faldet af. eller det hele er blokeret af gammel græs, og andet snavs.

Vi prøver igen, i morgen --
Normalt siger man at honda motorer kan fejle 3 ting, forkert mængde olie, beskidt luftfilter eller manglende benzin. Det er de typiske fejl.
Jeg har selv en honda motor fra '83, den skal have et ryk med fuld choker og et uden choker, så kører den.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Tak je_ns! Oliestanden var for høj kunne jeg konstatere ved et check, så prøver at fixe dette. Har dog ikke fyldt olie på i år, men den ryger en del når den starter så næppe nogen skade til at forsøge.
Skrevet af mlun på 16-07-2016 13:29
Tak je_ns! Oliestanden var for høj kunne jeg konstatere ved et check, så prøver at fixe dette. Har dog ikke fyldt olie på i år, men den ryger en del når den starter så næppe nogen skade til at forsøge.

Så giv den en frisk gang olie...

Skrevet af robert8900_5 på 16-07-2016 13:10
Normalt siger man at honda motorer kan fejle 3 ting, forkert mængde olie, beskidt luftfilter eller manglende benzin. Det er de typiske fejl.
Jeg har selv en honda motor fra '83, den skal have et ryk med fuld choker og et uden choker, så kører den.

det kan jeg stemme med i.

Hvis luftfilter er ok, og tændrøret bare er en anelse grå eller lys, så er det formegentlig møg i din hoveddyse der magre benzin/luft blandingsforholdet ud

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Annonce

LØST!!!! Lige en forsinket tilbagemelding, men i går gjorde jeg et sidste forsøg på at løse problemet, og Je_ns's svar var det jeg søgte! Der sidder netop en trækstang med en fjeder, hvor jeg bemærkede at der fra fabrikken var boret et hul lidt over det hul hvor fjederen standard er fæstnet. Åbenbart har man fra fabrikken taget højde for at man kan stramme fjederen op ved at flytte den til det øverste hul når den ad åre bliver slap. Resultat: Motoren kører fuldstændigt som ny

Godt du fik løst problemer, og dejligt med en tilbagemelding...

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis