Minigraver til udjævning af haven

Hej Alle LDS'r,

Jeg ville bare høre om nogen har nogen erfaring med at køre en minigraver?

Jeg overvejer at leje en minigraver i 2 dage til at flade ud min forhave. Jeg har brug for at fjerne ca. 20m3 af jord over et 200m2 område så vandet ikke løber mod huset.

Jeg overvej at lej en minigraver til at fjerne jord og flade ud de værste af området.

1. Hvor svært er det at køre en minigraver?
2. Er det nogle men kan klar på et par dag?
3. Har du nogen bedre ideer?

Jeg planlægger at bygge en terrasse på 200m2 med følgende konstruktion.
25mm Sandsten
50mm Mørtel (4-1)
100mm Stabilgrus

På forhånd tak!

 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke er vandt til at håndtere en minigraver, ville jeg få en entreprenør til at lave det stykke arbejde. Det kræver øvelse at køre med sådan en maskine. Det lærer man ikke på en dag, og da slet ikke planering.

fase
Jeg har forsøgt med en rigtig rendegraver at planere til terrasse, græsplæne, gårdsplads osv. Det lykkedes ikke ret godt. Selv om jeg havde maskineriet stående, lod jeg en entreprenør udføre finretningen. Der er meget STOR forskel på en amatør og så en proff. maskinførers evner.!
Og så tror jeg slet ikke en minigraver kan løse den opgave bare nogenlunde, og slet ikke når man ikke er vant til at tumle den.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg er bare lidt nysgerrig om hvor du vil gøre af de der 200m3 jord du vil grave af. Vil nu mene du skal tænke på minimum en 2 tons graver for at det bliver til noget. Hvis du ikke er nogenlunde til maskiner ville som de andre betale mig fra det, medmindre du har mulighed for at leje meget billigt. Regnede engang på det og det ligeså billigt og bruge entreprenør til opgaven

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt på 15-07-2016 19:58
Jeg er bare lidt nysgerrig om hvor du vil gøre af de der 200m3 jord du vil grave af. Vil nu mene du skal tænke på minimum en 2 tons graver for at det bliver til noget. Hvis du ikke er nogenlunde til maskiner ville som de andre betale mig fra det, medmindre du har mulighed for at leje meget billigt. Regnede engang på det og det ligeså billigt og bruge entreprenør til opgaven

Nu var det vel også "kun" 20m3, fordelt på 200 m2

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Helt ærligt. Det er alt for dyrt at leje maskineri til det. Jeg har lige fået planeret min 600m2 have, og det tog ca. et par timer, og kostede 1600,- inkl. moms, hos den lokale entreprenør. Jeg kunne ikke engang leje en rendegraver i en dag for den pris....
Skrevet af StenKrog på 15-07-2016 20:40
Helt ærligt. Det er alt for dyrt at leje maskineri til det. Jeg har lige fået planeret min 600m2 have, og det tog ca. et par timer, og kostede 1600,- inkl. moms, hos den lokale entreprenør. Jeg kunne ikke engang leje en rendegraver i en dag for den pris....

 

Jeg har kontakt med 3 entreprenør og den billiest tilbud er 6000kr for 200m2??? 1600kr lyder meget billigt!

 

Skal de køre de 20m3 væk også?? Hvad dækker den pris?? 6.000 for kun planering kan simpelthen ikke passe..

Evt. spørg dem efter timelønnen.

Men som med alt andet, så skal du ikke ringe til et kæmpe firma med 50 ansatte. Ring til den lille entreprenør, som har en lastbil og rendegraver. Alt andet bliver for voldsomt...
Er der ikke noget med at man skal havde (miljø) tilladelse til at køre så meget jord væk ?
Skrevet af Frank Chr. på 16-07-2016 10:15
Er der ikke noget med at man skal havde (miljø) tilladelse til at køre så meget jord væk ?

 

Hvis du skal af med jord og bor i en byzone, så SKAL der laves en jord prøve, for at se om det er forurenet jord.

 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis