Dræbersnegle

Har som så mange andre, problemer med de små sataner.

Derværre forsvandt min hovedsalat i år til de kryp så vil til næste år gøre en langt større indsats fra starten af. Mulighed via fælder. Har ikke haft problemet før og derfor opdagede jeg det også da det desværre var for sent.

Men hvad anbefaler i til og dræbe de dem.
Der er nogle ting der ikke er en mulighed, høns eller andre former for dyr er ikke en mulighed,
Desuden er det heller ikke en mulighed med noget snegle hegn, båd forsi grunden er ret stor og fordi jeg ikke er tilhænger af noget der blot får dem til og vende om og ikke dræber dem.

Ved godt nogen klipper dem over, eller lign men er på arbejdsmarkedet så min tid er desværre ikke til jeg kan bekæmpe dem hver aften.

Har haft Kig på en del forskellige slags fælder, og hver producent mener naturligvis deres produkt er det eneste rigtige.
Hvad har i erfaring med der virker af fælder?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har for år tilbage brugt >sneglenematoder< Det er en sygdem /snylter man påfører sneglene. Da de er kannibaler kommer de til at smitte hinanden. Vi betalte dem iBilka med fik dem så tilsendt få dage efter-

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej BTA Handyman.

Vi bor på "landet", og har marker som naboer. Det var været uholdeligt at have en køkkenhave hos os. Jeg prøvede alt fra sneglegift, til ølfælder etc etc. Sneglegift vil jeg tro tager toppen af dem, men det er svært at vide da de kryber i skjul, efter de har frådet det.

Efter alle de mislykkede forsøg på at stoppe dem, har jeg taget et måske lidt drastisk skridt. Jeg har lagt tagrender ned rundt om vores køkkenhave, og der er så vand i. Efter dette som har kørt siden sidste sommer, har der ikke været en eneste snegl inde i vores køkkenhave, udover de ligger og svømmer rundt i vandet. De er bedste bedste bud, udover et "el"/sneglehegn. 

Mvh Mads

Det med og lave en vand barriere lyder egentligt ikke helt dumt. Kan være den skal overvejes. Har selv mark rundt om.
Kan til tider være meget slemt. Den anden dag måtte jeg i græsset gå en tur med buskrydderen for at tage dræbersnegle. Og der var i bogstaveligste forstand flere dræbersnegle end der var græs, godt nok vildt.
Men vejret gavner dem jo også en del.
Jeg tror ikke jeg kun kan bruge en ting som løsning. Så ender nok op med en 5-6 forskellige løsninger der hver især skal bekæmpe skidtet til næste år.

Er der nogen der har erfaring med de fælder man kan få? Kan se man eks kan købe poser de går ind i og så ikke kan komme ud igen, virker de og kan de tage nok til det rykker noget.
Har også prøvet dem. De nyttede ikke noget for mig. For at gøre det lidt nemmere for mig selv at fange dem, så ligger jeg også eks brændeælder, lidt salat eller ligende på kanten til skel/marken. Mange samles jo så der i stedet for at stene rundt i haven, og så nupper jeg dem der er der. Men ja ellers har jeg også en lang syl jeg går rundt med.

Jeg tror ikke på alle de ting man kan købe. Men det kan være andre har bedre erfaring med dem end mig
Annonce
Man bør i hvert fald ikke røre ved de dræbersnegle, da sneglen kan give hjernehindebetændelse og udløse abort.
Jeg ville ikke blive spor forbavset om de snegle også kan "svømme" jeg har i al fald set andre slags snegle svømme men de havde så godt nok hus på.

Ps. Alle slags snegle har jo også deres oprindelse i havet.
Hej Frank.

Enig de skal ikke røres.
Når en dræbersnegl dør udleder den også en slags gift der dræber andre snegle lige i nærheden.
Har ikke hørt om dræbersnegle skulle kunne svømme, de elsker fugtigt miljø men ikke direkte vand. Problemet er blot vandet i sig selv nok har lidt svært ved at dræbe dem.
Men er man lidt kreativ er det jo blot og komme noget salt i vandet, det overlever de ikke.
Giften påvirker vist ikke dens artsfæller. Jeg går gerne en runde hver aften med spaden og hugger alle de dræbersnegle over jeg kan finde. Sneglene lader jeg ligge for de bliver spist af andre dræbersnegle - som jeg så lige nakker næste aften.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis