Opvasker laver skrattende lyd lige i starten af program

Hej

Jeg har en miele opvasker, som pludseligt er begyndt på, at lave en høj skrattende lyd lige når man starter programmet. Jeg ved ikke, om det er pumpen der kører lige der og tømmer noget restvand ud eller hvad. Det lyder som om, at det kommer fra bunden af maskinen.

Er der nogen med relevant erfaring der ved hvad det kan være? Hvis det bare er et filter eller lignende, så vil jeg nødig tilkalde service og stå med en regning bagefter for det. Jeg har stadig garanti på maskinen.


Vh Anders
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo prøve at rense filtret. Det er beskrevet i brugsanvisningen hvordan. Det vel ikke sådan at der noget bestik eller andet som bliver ramt af en spulearm?

fase
Jeg har prøvet at mærke efter ved pumpevingen og kunne ikke mærke noget der støder imod. Mystisk

Vh Anders
Kan du komme ned til selve pumpevingen. Altså ved at fjerne det lille plastik hus under filteret??

Kan du ikke finde noget dernede så prøv at starte maskinen hvor filteret og huset før pumpen er fjernet. Maskinen starter op med at pumpe og vil i de fleste tilfælde skyde det der eventuelt ligger i pumpen.

Kewin
Jeg tjekkede igen mens den larmede, og jeg fandt en citronsten under sien 👍

Vh Anders
Glasstumper, tandstikker, citronsten, ja der er i sandhed mange muligheder for at der er noget der kan gå galt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis