maling på mursten

  har fjernet en udestue der stod op af en rød murstensvæg,men de tidligere ejer har desværre malet murstenene hvide,hvordan kan jeg fjerne den hvide maling? 

                   på forhånd tak

                            allan

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke du kan så det bliver godt.
Men der er 2 forsøgsmuligheder til et sted hvor det ikke ses.
1: Varme malingen op med varmepistol, og så skrabe af med en spartel.
2: smøre brun sæbe på, afdække med husholdningsfilm, vente 1 dag og så bruge spartel.
Men jeg tror ikke at der er nogen af metoderne der kan fjerne det hele. Og så kan det for alvor komme til at se dum ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvad er den malet med - cementbaseret maling eller plastmaling af en art? Er der evt. en rest gemt? Skraber du et stykke maling af vil det brænde hvis det er plastmaling. Der findes kemiske afrensnings-systemer, der kan rense din mur for nogle typer af plastmaling. Er det cementbaseret maling vil det reagere på saltsyre og så kan muren afsyres, hvilket dog er hårdt for fugerne, som måske skal repareres efterfølgende.

Eks. http://www.facaderensning.dk/wp-content/uploads/2014/02/STS-1-Spec-Produktinfo.pdf


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Jeg kommer i tanker om at jeg har set et skadeservice firma afrense sod fra facade sten. Man kørte med noget der lignede sandblæseudstyr, men det var kartoffelmel man blæste med.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har været ude for nøjagtigt det samme. Muren var malet med plastikmaling og jeg brugte vel 4-5 timer på dette arbejde på fotoene.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Glemte lige at skrive, at jeg brugte en spartel til at skrabe det af.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også