Trækning af brugsvand

Har jeg glemt noget?
Der skal trækkes rør til køkken, bad og bryggers.

Koldt vand til:
- bad, håndvask, toilet
- køkkenvask
-bryggersvask, vaskemaskine

Varmt vand:
-bad, håndvask
- køkkenvask, opvaskemaskine
-bryggersvask, vaskemaskine


Hvis du prøver - så lærer du noget
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Udendørs vandhane ??

Hvis opvasker skal stå umiddelbart ved vaskesektionen i køkkenet, er det let at koble den på et T vandhane sammen med varm eller kold vand. Vandslange kommer ofte sammen men afløb i en sikkerheds slange.
Du skal passe på med haner og elinstallation bag opvasker, der er måske ikke plads i dybden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Udendørshanen er der heldigvis, så den slipper jeg let og elegant udenom.

Jeg trækker rørene og så skal de ind i væggen.

Dvs jeg kan nøjes med en varm og kold til køkkenvask, som den kan dele med opvaskeren.

Hvad med vaskemaskinen? Kan den også deles med håndvasken lige ved siden af?

Hvis du prøver - så lærer du noget
Udendørshanen er der heldigvis, så den slipper jeg let og elegant udenom.

Jeg trækker rørene og så skal de ind i væggen.

Dvs jeg kan nøjes med en varm og kold til køkkenvask, som den kan dele med opvaskeren.

Hvad med vaskemaskinen? Kan den også deles med håndvasken lige ved siden af?

Hvis du prøver - så lærer du noget
Udendørshanen er der heldigvis, så den slipper jeg let og elegant udenom.

Jeg trækker rørene og så skal de ind i væggen.

Dvs jeg kan nøjes med en varm og kold til køkkenvask, som den kan dele med opvaskeren.

Hvad med vaskemaskinen? Kan den også deles med håndvasken lige ved siden af?

Hvis du prøver - så lærer du noget

Ja det er oftest bedst, både på grund af plads bag ved og på grund af tilgængelighed hvis man skal lukke for vandet til den. Opvaskerens afløb kører også ind i vaskeskabet og tilsluttes en studs på køkkenvaskens afløb. Vaskemaskinen kan også gå på studs under vask i baggang, men du kan også køre et 32 mm rør op i væggen bag maskinen og afslutte med en 30 gr bøjning ud af væggen. Røret bør ikke ende lige midt i skabet, da det oftest er der en vaskemaskine fylder mest, Men røret skal gå hen til et gulvafløb så den udmunder OVER vandlås ellers lugter det. Fordelen ved denne løsning er at du så kan få en kondenstumbler til af smide sit vand ned i samme rør bag vaskemaskinen. Den har nemlig en tynd slange.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Skal lige forstå det rigtigt Erik. Jeg har afløbet til at gå op i skabet. Må jeg lægge brugsvandet lige ved siden af så det kommer op ved siden af afløbet, eller skal det gå lidt ved siden af?

Hvis du prøver - så lærer du noget
Jeg foretrækker at tilslutning til vaske og opvasker sidder i skabet ved siden af apparater. Så får du ikke problemer med dybde på maskiner.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du på et tidspunkt vil have et køleskab med vanddispenser, så vil det være rart med en hane der.

Mvh. Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis