Spørgesmål om pulsur

Hej

Jeg vil spørge om nogen ved om de pulsure man kan få idag kan vise puls, altså f.eks. med noget som blinker på displayet, eller bippe hver gang der er puls?

Jeg har aldrig prøvet det, men jeg har på fornemmelsen at de kun viser et gennemsnit i minuttet eller udregner kalorieforbrænding. 

Jeg vil gerne kunne se eller høre hver gang der er puls.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

OG hvad ville du så gøre hvis der ikke var puls

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Så ville jeg indspille det på video og vise min læge, fordi han tror ikke på det :-)
Skrevet af DLG på 14-07-2016 17:00
Så ville jeg indspille det på video og vise min læge, fordi han tror ikke på det :-)

Jamen dog.   Så skal du nok i stedet have taget en EKG: http://www.netdoktor.dk/sunderaad/undersoegelser/ekg.htm  hvilket en hver læge, der er ved sine fulde fem ikke vil nægte sin patient, idet han nemt kan resikere at denne (patienten) lynhurtigt bliver forhenværende, hvis hjertet har fejl.

Det må du gerne hilse ham fra mig og sige.   

Er din doktor stadig stædig, bør du finde en anden mere medgørlig.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
>Så ville jeg indspille . . . . . ..< God humor !

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce

Jeg er blevet meget oppustet, har fået kvalme og spiserørs brok, efter jeg er begyndt at tage stofskifte piller.
Når jeg er meget oppustet, rigtig meget, sker det at hjertet hopper et par slag over i et stykke tid.
Jeg har en gang spist gule ærter hos min underbo og har fået det underligt, ligesom små black outs.
Jeg har fået den ide at måle min puls og har lagt mærke til at hver gang jeg har pustet ud ( så presser det endnu mere på maven) kunne jeg ikke mærke min puls og var blevet små svimmel.
Så jeg tror ikke det er selve hjertet. Det er pres på hjertet eller pres på noget andet som gør det.
Men jeg har fået henvisning til ekg i næste uge, som ikke vil vise noget. Det er ikke altid det sker og aldrig til undersøgelser, hvor man skal møde fastende osv. Det er derfor han ikke tro på mig.

Men, det skal handle om gadgets :-)
Min veninde som har været gravid har sådan en gadget som kan lytte til foster hjerteslag og optage lyden på USB - men den ligger dybt begravet nede i hendes kælderum et sted :-) Den må jeg have fat i.

Ja ok med EKG. Hvis du ikke kan finde apperaturet nede i kælderen, kan du uden tvivl bruge et af de små høresæt man nu om dage propper ind i ørene for at høre musak. Dem klæber du på over hjertet, finder et eller andet program der kan bruges til at indspille fra din computers mikrofonstik.

Alternativt, kan en af de nymodens telefoner sikkert også bruges til indspilning af hjertelyden hvis den placeres over hjertet.

Pøj pøj med og få styr på dikkeriet. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Har du en smartphone kan du hente en gratis app, der bl.a. kan lave en graf over din hjerterytme. Søg eksempelvis på "instant heart rate monitor" (findes både til iPhone og android).

Du behøver ikke yderligere, da app'en bruger telefonens kamera til at måle med på din fingerspids.

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/18486' class='af-profile-link'>DLG</a> på 13-07-2016 16:20
<p>Hej</p>

<p>Jeg vil spørge om nogen ved om de pulsure man kan få idag kan vise puls, altså f.eks. med noget som blinker på displayet, eller bippe hver gang der er puls?</p>

<p>Jeg har aldrig prøvet det, men jeg har på fornemmelsen at de kun viser et gennemsnit i minuttet eller udregner kalorieforbrænding. </p>

<p>Jeg vil gerne kunne se eller høre hver gang der er puls.</p>

<p> </p>

<p> </p>

<p> </p>

Er pulsur viser din puls real time. Der er ingen gennemsnit. Den viser det den måler. Hele tiden.

Der findes mange forskellige pulsmålere. De bedste er jo med brystbælte. Eks laver Sigma billige og gode pulsure (armbånds ur + brystbælte). Nogle af deres er også ekg præcise.
Mener man kan få en Sigma inkl bælte til omkring 350-400 kroner.

Jeg kører eks med garmin på min cykel. Og den er præcis også så præcis som.
Mange tak.

Jeg vil kigge på de apps.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis