Revner i puds, efter sandblæsning

Hej

 

Jeg er den lykkelige nye ejer af en murermestervilla fra 1925.

Huset står pudset. De tidligere ejere havde desværre malet huset med en plastikmaling, og facaden så derfor efterhånden ikke specielt godt ud. 

Jeg har derfor idag, fået sandblæst malingen af, så det nu står i grå puds. Planen er at huset skal filtses, så det igen står skarpt. 

 

Jeg har fået rigtig mange forskellige råd - bla. at huset skulle pudses på ny med armering, men fravalgte dette, da jeg blev anbefalet kun at blæse malingen af , af en murer som stort set kun renoverer gamle murermestervillaer. Men det er en anden debat.

 

Da jeg så kommer hjem idag, har huset små revner i pudsen OVERALT. Det er ikke sætningsrevnerne som tydeligt ses på facaden ud mod vejen. 

 

Mit spørgsmål går på, om det er nomalt med alle disse små revner?? Muren kommer i slutningen af ugen, men har lige brug for nogle med lidt forstand på det, til at give mig (forhåbentligt) lidt ro i maven, at det er normalt.

Mvh. Eddie

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet om pudset sidder løst (lyder der "skruk" hvis du banker på det)
Det ser jo ud til at være revner af en vis størrelse, og ikke kun små svindrevner.

Vi prøver igen, i morgen --
Det ser ud som om at huset er blevet hulmursisoleret. Det kan medføre at ydermurens fugtindhold stiger om vinteren, da den er koldere end end før. Øget fugt er lig med øget risiko for afskalling og revnedannelser i puds og sten, hvis disse ikke er hårdtbrændte.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også