Renovering af betonvægge i værksted

Jeg er ved at renoveret husets vigtigste rum, nemlig mit værksted. Har fjernet tapetet og har nu de bare beton elementer som har nogle sætningsrevner.

Jeg har to spørgsmål:

  1. På billedet ses nogle sorte pletter. Er der tale om mug? Rummet er ikke opvarmet. Hvordan skal en sådan situation håndteres?

2. Jeg vil gerne pudse eller skurre væggene så de fremstår flot glatte. Hvad kan jeg gøre taget revnerne i betragtning?

På forhånd tak.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds.
Jeg tror ikke du skal være så bange for de revner. Hvis det har nogle år på bagen og det kun er mindre revner, så har det sikkert sat sig og det bevæger sig ikke mere. De sorte skjolder er sikkert noget mug eller skimmel. Det vil der altid være hvis det er koldt og der ikke er udluftning. Det ville være godt med en luftventil i væggen.
Jeg ville trække noget vandskuringsmørtel på, og så køre over det hele med et filse bræt. Du får ikke en helt glat væg men jeg synes også det er pænere med lidt rustik struktur. Og så naturlig vis hæftegrunder og maling.

Din sikringsgruppe kan du dække godt ind med tape og plastik så det ikke ikke får vand.  Når du er helt  færdig med det grove, kan du tage låget af, og få  filset forsigtig  ind under der hvor kanten rammer  og det ser fint ud bagefter. Låget kan tåle alt slags rengøring, når det er afmonteret og så sæt den på dagen efter.

Ligesådan når du maler.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det lyse er spartlet og det mørke er beton. Spartlen har en masse små prikker - det er sikkert skimmelsvamp. Jeg tænker om der er brugt en forkert spartel til opgaven?

Ellers rengøring med Rodalon og følg ovenstående anvisning.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for hjælpen. Godt jeg har tre ugers ferie til at gøre rummet færdigt. Jeg prøver først med rengøring og derefter vandskuring. Tror lige jeg skal have skyggelisterne af for at få de sidste tapet rester væk.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også